بندر انزلی

بندر انزلی کجاست؟ آشنایی با بندر انزلی و مسیرهای دسترسی به آن + معرفی جاهای دیدنی بندر انزلی

در نوار شمالی ایران و نزدیکی شهر رشت یکی از زیباترین بندرهای ایران یعنی بندر انزلی جا خوش کرده است. بندری که از قدیم‌الایام از مهم‌ترین بنادر ایران و البته پر از جاذبه‌های دیدنی است. جاهای دیدنی بندر انزلی که در گذشته به نام بندر پهلوی شناخته می‌شد، حقیقتاً آنقدر زیاد است که در یک سفر کوتاه نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید.جاذبه‌های تفریحی، طبیعی، تاریخی و البته مراکز خرید که به هر قصدی به آنجا سفر کنید، شما را دست پر بر می‌گرداند. پس برویم و گشتی در گوشه‌وکنار بندر انزلی بزنیم تا با اروپای شمال ایران بیشتر آشنا شویم.


فهرست مطالب


بندر انزلی کجاست؟

بندرانزلی در استان گیلان و نزدیکی شهر رشت قرار دارد. بندری که به‌صورت طولی در امتداد دریای خزر قرار دارد. در قسمت جنوب هم به صومعه‌سرا و رشت می‌رسد. در بخش غربی خود هم همسایه رضوانشهر است. شهر پرباران و جلگه‌ای انزلی با وجود تالاب و سرسبزی همیشگی‌اش به اروپای شمال ایران هم معروف است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی بوشهر را بخوانید. جایی که در هر فصلی به آن سفر کنید، سرسبزی و زیبایی آن را احساس خواهید کرد.

مسیرهای دسترسی به انزلی چگونه است؟

با سفر به رشت، حتماً باید سری هم به بندرانزلی بزنید. بندری که در ۴۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته یکی از مناطق آزاد شمال ایران است.برای رفتن به بندرانزلی از مسیر زمینی می‌توانید با خودروی شخصی از اتوبان قزوین رشت به آنجا بروید. در صورتی که خودروی شخصی هم نداشته باشید، اتوبوس‌های انزلی در پایانه بیهقی شما را به این منطقه خواهند برد.اگر هم قصد سفر با هواپیما دارید، می‌توانید بلیط رشت را تهیه کنید و از آنجا خود را با تاکسی به بندر انزلی برسانید.پیش از حرکت به سمت انزلی می‌توانید با اجاره کلبه های ساحلی انزلی یک سفر مهیج را برنامه‌ریزی کنید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی و آشنایی با زیباترین جاهای دیدنی کرج

معرفی جاهای دیدنی طبیعی بندر انزلی

طبیعت سبز و زیبای بندرانزلی با وجود دریا و البته تالاب باعث شده که این شهر دیدنی‌های زیادی را در دل خود جا داده باشد. بندری که در قدم به قدم آن می‌توانید یکی از شگفتی‌های طبیعت را ببینید. پس با هم سری به جاهای دیدنی انزلی می‌زنیم تا با جاذبه‌های مختلف آشنا شویم.

تالاب انزلی

تالاب انزلی که با نام مرداب انزلی هم شناخته می‌شود، با مساحتی ۲۰ هزار هکتاری، یکی از شگفتی‌های زیست‌محیطی ایران است که به ثبت جهانی نیز رسیده است. همچنین به سبب میزبانی از پرندگان مهاجر، مکان مناسبی برای پرنده‌نگری به شمار می‌رود. نیلوفرهای آبی که به سبب برگ‌ها و گل‌هایشان مشهور هستند هم بخشی مهم از اکوسیستم گیاهی تالاب انزلی را شامل می‌شوند.

جاهای دیدنی بندرانزلی

ساحل بندر انزلی

همانطور که می دانید بندر به شهری گفته می شود که از یک طرف به آب و از طرف دیگر به خشکی ختم شود. بندر زیبای انزلی از یک طرف به دریای خزر و از طرف دیگر به جنگا هاو خشکی وصل می شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جزیره های جنوب ایران را بخوانید. در میان یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی خط ساحلی این شهر بطول ۴۲ کیلومتر است. اسکه و بلوار انزلی از زیباترین و جداب ترین مکان های شهر در روز های بهاری است. وقتی در بهار به خط ساحلی می روید عطر شکوفه های درختان بهارنارنج و باران هایی که خاک را خیس می کنند حس و حال تازگی روح را با انسان القا می کند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی پایتخت + آشنایی یا جاهای دیدنی تهران "پایتخت ایران با دیدنی های متنوع"

کاخ موزه بندر انزلی

بدلیل نزدیک بودن بندرانزلی به روسیه و ارمنستان معماری بندر انزلی تاثیر زیادی از این کشور ها گرفته است. کاخ موزه بندرانزلی یا همان کاخ میان پشته از جاهای دیدنی بندر انزلی است که در سال ۱۳۱۲ با نمای زیبای خیره‌کننده و جذاب ساخته شده است. کاخ موزه بندر انزلی با پنجره‌ های بزرگ از شمال به خزر و چشم‌انداز زیبای آن و از سمت جنوب به سرسبزی و زیبایی یک باغ پرطراوت چشم هر بیننده را مجذوب خود می کند.

جاهای دیدنی بندر انزلی

البته در سال های اخیر کاخ موزه بندرانزلی به موزه نظامی و محل نگه داری سلاح های دوره صفویه تغییر کاربری داده است. همچنین در داخل کاخ اتاق ها با اسباب و اثاثیه زیبا و قدیمی، بهترین مکان برای وقت‌گذرانی و آشنایی با تاریخ شهر شده است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جنگل های اطراف تهران را بخوانید.

مناره یا برج ساعت

اگر به بناها و ساختمان های تاریخی و قدیمی علاقه دارید، مناره یا برج ساهت یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرانزلی است. مناره یا برج ساعت ۲۸ متری در سال ۱۱۹۴ شمسی، به دستور خسروخان گرجی حاکم گیلان با هدف دیده‌بانی از دریا و همچنین فانوس دریایی از آجر ساخته شد. دریانوردان با دیدن روشنایی بالای مناره می ‌توانستند در تاریکی خودشان را به کانال برسانند و در کنار بندر لنگر انداخته و پهلو بگیرند.

جاهای دیدنی بندر انزلی

در سال ۱۳۰۷ مناره تعمیر و مرمت شد و در بالای مناره ساعتی هفت کوکه که از آلمان خریداری شده بود قرار دادند. در سال ۱۳۶۹ ، شهرداری ساعت قدیمی را با یک ساعت الکتریکی تعویض کرد. برج ساعت قدیمی زیبایی و جلوه خاصی را به بندر انزلی بخشیده است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
هتل های 5 ستاره اصفهان

پل غازیان

پل غازیان نخستین پل متحرک ایران به شمار می‌رود که روی رودخانه انزلی جای گرفته و دو منطقه غازیان و میان پشته را به هم متصل می‌کند و بخشی از مسیر تهران-رشت است.

آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم انزلی که با نام آکواریوم فانتستیک بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه تفریحی و گردشی در کشورو از جاهای دیدنی بندرانزلی است. اگر دیدن آبزیان دریایی و آشنایی با انواع موجوداتی زیز آب از تفریحات شما است؛ آکواریوم‌ و تونل‌های زیرآب بندر انزلی فرصت بسیار مناسبی برای شما است.

جاهای دیدنی بندر انزلی

تجهیزات و فناوری آکواریوم بندرانزلی که شیشه ای با ضخامت ۱۸ سانتی متر و طول تونل ۴۴۳ متری از کشور ترکیه وارد شده است که آکواریوم و باغ خزندگان را در خود جای داده است و ارزش تقریبی آن ۳۰ میلیون یورو است.حدود هشت هزار نوع ماهی از قبیل کوسه‌ماهی ‌ها، ماهی ‌های تزئینی و خزندگان دریایی شگفت انگیز و جذاب در آکواریوم بندر انزلی در معرض دید عموم قرار دارند.

پارک جنگلی

پارک جنگلی بندرانزلی یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و جاهای دیدنی بندر انزلی که در جاده رشت به انزلی واقع شده است. نشستن در پارک و استشمام هوای تازه به اندازه ای لذت بخش است که مردم محلی حتما هفته ای یکبار به پارک جنگلی بندرانزلی برای پیک نیک می روند. آلاچیق هایی برای نشستن و استراحت گردشگران در پارک تدارک دیده شده است. همچنین زمین بازی مخصوصا کودکان هم برای سرگرمی کوچولو تعبیه شده است. همچنین در قسمت ورودی پارک نمایشگاهی از صنایع دستی، غذا ها، شیرینی ‌ها و دیگر صنایع دستی این شهر و استان گیلان برپا است. شما می توانید از این نمایشگاه سوغات تهیه نمایید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
چطوری فقط در یک هفته، جاهای تاریخی یزد رو ببینیم!

سخن پایانی

شما در این مقاله با بندرانزلی و مسیرهای دسترسی به آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

چرا بندر انزلی مشهور است؟

بندر انزلی یکی از زیباترین بنادر شمال ایران و منطقه آزاد است. پس بهترین گزینه برای دیدن طبیعت، خرید و شهرگردی در سفر به شمال به‌شمار می‌رود.

بهترین جاهای دیدنی بندر انزلی در زمستان کجاست؟

در فصل زمستان علاوه بر شکم‌گردی در بندر انزلی می‌توانید به جاهای دیدنی اطراف انزلی مثل روستاها بروید.

پیشنهاد ما به شما

خلیج نایبند

خلیج نایبند کجاست؟ + معرفی زیباترین پارک ملی دریایی ایران

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در نزدیکی عسلویه استان بوشهر، منحصر به …

دیدگاهتان را بنویسید