اخباراروپا

اقامت اسپانیا در سه ماه، بدون نیاز به کار و مدرک زبان

اقامت تمکن مالی اسپانیا انتخابی مناسب برای افرادی است که قصد دارند بدون کار یا فعالیت حرفه‌ای در اسپانیا اقامت داشته باشند. به منظور اقدام از طریق این روش، متقاضی باید تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های خود و خانواده تحت تکفلش را داشته باشد. بازنشستگان و سایر افرادی که درآمد غیرفعال دارند، می‌توانند از طریق این روش اقدام کنند و برای خود و اعضای خانواده‌شان اقامت اسپانیا را دریافت نمایند. چنانچه قصد دارید در خصوص شرایط دریافت این ویزا و نحوه اقدام بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

 ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

شهروندان ایرانی برای دریافت اقامت اسپانیا می‌توانند از طریق ثبت شرکت در اسپانیا، ویزای دیجیتال نومد اسپانیا و ثبت نام در کالج‌های زبان اسپانیا اقدام کنند که هرکدام شرایط و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. اما یکی از ساده‌ترین روش‌های دریافت اقامت اسپانیا که نیاز به کار و مدرک زبان هم ندارد، ویزای تمکن مالی اسپانیاست. 

ویزای تمکن مالی اسپانیا که با عنوان ویزای خودحمایتی اسپانیا هم شناخته می‌شود، نوعی مجوز اقامت است که به شهروندان غیراتحادیه اروپا تعلق گرفته و به ایشان اجازه می‌دهد در اسپانیا اقامت طولانی مدت داشته باشند. هدف از این برنامه اجازه اقامت برای افراد خارجی است؛ مشروط بر اینکه متقاضی توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌ها را بدون ایجاد فشار بر سیستم رفاه اجتماعی اسپانیا داشته باشد. به منظور دریافت این ویزا، متقاضی باید ثابت کند که دارای سرمایه کافی و درآمد غیرفعال می‌باشد. مزایای متعدد اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اسپانیا این روش را به روشی محبوب برای اقامت حوزه شنگن تبدیل کرده است. 

برخی از مهم‌ترین مزایای ویزای تمکن مالی اسپانیا عبارتند از:

  • برای داشتن این نوع اقامت  نیاز به کار نخواهید داشت.
  • ویزای تمکن مالی اسپانیا امکان تمدید دارد و نهایتا می‌توانید برای اقامت دائمی اسپانیا درخواست بدهید.
  • با استفاده از این روش می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سالتان ویزا بگیرید.
  • این روش محدودیت سنی ندارد.
  • برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا نیازی به ارائه مدرک تحصیلی و یا مدرک زبان نخواهید داشت.
  • با دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا، می‌توانید آزادانه به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

 چه افرادی می‌توانند برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا اقدام کنند؟

به نقل از سایت سام مهاجر به منظور دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا باید شرایط زیر را در نظر داشته باشید.

  • متقاضی نباید در اسپانیا مشغول به کار شود و یا در فعالیت‌های تجاری مختلف شرکت کند.
  • متقاضی باید بودجه کافی برای تامین هزینه‌ها را داشته باشد و ثابت کند با استفاده از درآمد حاصل از بازنشستگی، سود حاصل از سرمایه‌گذاری در بورس، اجاره ملک و … می‌تواند در اسپانیا زندگی کند. داشتن سرمایه‌ای حدود 35 هزار یورو در حساب بانکی متقاضی که به ازای همسر 25 درصد و به ازای هر فرزند2500 الی 3000 یورو به این مبلغ اضافه می‌شود، الزامیست.
  • به منظور دریافت این ویزا متقاضی باید حداقل 6 ماه در سال در اسپانیا حضور داشته باشد.

 نحوه درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا چگونه است؟

فرایند درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا شامل چندین مرحله کلیدی است که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم. 

مرحله اول: دریافت مشاوره و بررسی شرایط

در مرحله اول باید ببینید آیا شرایط لازم برای دریافت این ویزا را دارید یا خیر. به همین منظور، بهتر است از یک مشاور کاربلد و حرفه‌ای کمک بگیرید. مشاور مهاجرتی پس از بررسی شرایط شما، بهترین روش دریافت ویزا را پیشنهاد داده و در خصوص زمان صدور ویزا، امکان دریافت اقامت دائمی و … اطلاعات لازم را ارائه خواهد کرد. 

مرحله دوم: آماده‌سازی مدارک لازم و تکمیل فرم درخواست ویزا

در این مرحله باید مدارک لازم برای درخواست ویزا را آماده کنید. به منظور درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا، ارائه مدارک زیر الزامیست.

  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا: اطلاعاتی که در این فرم وارد می‌کنید باید با سایر مدارک ارائه‌شده مطابقت داشته باشد. مطمئن شوید که به تمام سوالات پاسخ درست داده‌اید.
  • پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل 1 سال اعتبار و 1 صفحه خالی برای برچسب ویزا داشته باشد.
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی یکسان: عکس‌ها باید بر اساس مشخصات عکس ویزای اسپانیا گرفته شده باشند.
  • مدارک مربوط به تمکن مالی: درآمد لازم تقریبا 2400 یورو ماهانه برای شخص متقاضی در نظر گرفته شده است و به ازای هر عضو خانواده 600 یورو ماهانه به این عدد اضافه خواهد شد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه: گواهی عدم سوء پیشینه تایید می‌کند که در 5 سال گذشته هیچ‌گونه فعالیت غیرقانونی نداشته‌اید. توجه داشته باشید، این گواهی 90 روز اعتبار دارد.
  • بیمه درمانی معتبر: بیمه درمانی باید تمامی هزینه‌های درمانی را برای 1 سال پوشش دهد.
  • معاینات پزشکی: مدارک مربوط به معاینات پزشکی نشان می‌دهند که شما هیچ بیماری خطرناکی ندارید و سلامت افراد دیگر را به خطر نخواهید انداخت. توجه داشته باشید، معاینات پزشکی 90 روز اعتبار دارند.
  • شماره NIE: شماره NIE، شماره شناسایی افراد خارجی در اسپانیا می‌باشد. قبل از درخواست ویزا باید برای دریافت شماره NIE اقدام کنید.

در نظر داشته باشید، صحت اطلاعات ارائه شده و ارسال مدارک کامل شانس شما را برای دریافت ویزا تا حد زیادی افزایش خواهد داد. پس از آماده‌سازی مدارک، وارد سایت BLS اسپانیا شوید و فرم درخواست ویزا را با دقت تکمیل کنید.

مرحله سوم: تحویل مدارک و انگشت‌نگاری

در این مرحله باید به منظور تحویل مدارک و انگشت‌نگاری، به مرکز BLS اسپانیا مراجعه کنید. شما باید در موعد مقرر در این مرکز حضور داشته باشید و پروسه احراز هویت بایومتریک را به انجام برسانید. علاوه‌براین، باید هزینه درخواست ویزا را هم در این مرکز پرداخت کنید.

مرحله چهارم: بررسی درخواست و صدور ویزا

پس از انگشت‌نگاری، فرایند بررسی درخواست آغاز شده و ممکن است بین 2 تا 6 ماه طول بکشد. چنانچه شرایط لازم را دارا باشید و نقصی در مدارک ارائه‌شده وجود نداشته باشد، ویزای شما صادر شده و می‌توانید به اسپانیا سفر کنید. توجه داشته باشید، پس از ورود به اسپانیا باید ظرف مدت 30 روز برای مجوز اقامت اسپانیا درخواست بدهید.

 تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟

به منظور اثبات تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا، متقاضی باید 35 هزار یورو در حساب بانکی داشته باشد. به ازای همسر 25 درصد و به ازای هر فرزند، 2500 تا 3000 یورو به این مبلغ اضافه خواهد شد. 

علاوه‌براین، متقاضی باید ثابت کند درآمد کافی برای زندگی در اسپانیا را بدون نیاز به کار کردن خواهد داشت. برای سال 2025 درآمد کافی تقریبا 2400 یورو ماهانه برای شخص متقاضی در نظر گرفته شده و به ازای هر عضو خانواده 600 یورو ماهانه به این عدد اضافه خواهد شد. به منظور اثبات تمکن مالی، می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام کنید.

  • ارائه صورتحساب‌های بانکی و مدارک مربوط به سرمایه‌گذاری: صورتحساب‌های بانکی باید نشان‌دهنده درآمد ثابت در طول زمان باشند. مدارک سرمایه‌گذاری مانند سهام، اوراق قرضه و … هم ثابت می‌کنند که شما دریافتی منظم از سود حاصل از سهام و … خواهید داشت.
  • ارائه مدارک مربوط به دریافت حقوق بازنشستگی: چنانچه متقاضی بازنشسته باشد و حقوق بازنشستگی دریافت کند، باید مدارک رسمی مبنی بر اثبات دریافت مستمری منظم ارائه کند.

توجه داشته باشید، کلیه مدارک باید در دارالترجمه رسمی ترجمه شده باشند و مهر دارالترجمه داشته باشند.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا