سفر دریایی

 دلایل سفر با تور کشتی کروز چیست؟ + معرفی 5 نکته ی مهم در مورد یک سفر دریایی هیجان انگیز + بررسی نکات طلایی در خصوص سفر دریایی

احتمالاً برخی از کشتی های غول پیکر تفریحی را دیده اید. سفر با کشتی کروز می تواند یکی از هیجان انگیزترین سفرهای شما باشد. امروزه تور کشتی کروز برای کشورهای زیای مثل اسپانیا، فرانسه و یونان برگزار می شود. اگر بدنبال سفر دریایی هستید، تور کشتی کروز می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.یکی از انواع سفر، مسافرت دریایی است و در این نوع سفر بهترین شکل سفر با تور کشتی کروز خواهد بود، اما چرا بهتر است با کشتی کروز سفر کنیم و چه مزایایی نصیب ما می شود؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.


فهرست مطالب


چرا سفر با تور کشتی کروز لذت بخش است؟

سفر دریایی با تور کشتی کروز لذت های خاص خودش را دارد. بسته به شخصیت شما امکانات گوناگونی برایتان فراهم می شود و خاطره ای منحصربه فرد در ذهنتان ثبت خواهد شد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مهمترین وسایل سفر را بخوانید. می دانم چه فکری در سر دارید: سفرهای دریایی برای بازنشسته ها مناسب است. به غیر از کسانی که نسبت به دریازدگی حساسیت شدید دارند، این نوع سفر برای تمامی اقشار توصیه می شود.

سفر دریایی

در این مطلب می‌خواهیم درباره 5 دلیلی صحبت کنیم که سفر دریایی با کشتی کروز را به نوعی تجربه منحصربه فرد بدل می سازد.

در کشتی کروز فقط یکبار باید وسایل خود را جمع کنید

مسئله مهمی وجود دارد که اکثر مردم به آن توجه نمی کنند: پس از این که در ابتدای سفر محتوای چمدان را در کابین خالی کردید تا آخرین روز سفر نیازی به بستن چمدان خود ندارید. به دلیل این که کشتی کروز نوعی هتل روی آب محسوب می شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهکارهایی پیشگیری از مسمومیت غذایی در سفر را بخوانید. هر روز شما در شهر و کشوری جدید بیدار خواهید شد نیازی به خارج شدن از محل اقامت خود در ساعتی مشخص ندارید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
چرا همسفر خوب داشتن مهم است؟ ویژگی هایی که یک همسفر خوب باید رعایت کند، چیست؟ + چگونه یک سفر به یاد ماندنی داشته باشیم؟

در تور کشتی کروز همه‌ امکانات رفاهی در دسترس است

کافی است درباره سفر قبلی خود و هزینه های آن در تعطیلات بیاندیشید. علاوه بر هزینه پرواز و اقامت، برای هر وعده روزانه و نوشیدن قهوه باید پول پرداخت کنید. این هزینه ها در نگاه اول بی اهمیت به نظر می آیند، اما در انتهای سفر متوجه خواهید شد که دو برابر مقدار برنامه ریزی شده هزینه کرده اید.

در تور کشتی کروز همه‌ امکانات رفاهی در دسترس است

حالا به سفر دریایی فکر کنید: هر آنچه که بدان نیازمندید در هزینه اولیه لحاظ شده که شامل غذا، اقامت، سرگرمی و حمل و نقل است. یافتن سفری دریایی با هزینه‌ای کمتر از 400 هزار تومان در کشتیرانی های بزرگ کار سختی نیست و این در حالی است که اگر بخواهید همین سفر را از راه زمینی تجربه کنید با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد.

سفر با کشتی کروز برای خانواده ها ایده ال است

سفر دریایی برای تمامی سنین پیشنهاداتی ویژه دارد. امکاناتی متفاوت برای گروه های سنی مختلف وجود دارد. کودکان در در محیط هایی ویژه و تحت نظر سرگرم می شوند، نوجوانان در استخر شنا می کنند و به بازی های کامپیوتری می‌پردازند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ویژگی هایی که یک همسفر خوب را بخوانید. والدین از این طریق فرصتی مناسب برای استراحت و فعالیت های دیگر کسب می کنند.

سفر با کشتی کروز برای خانواده ها ایده ال است

پس از آن خانواده برای صرف شام یا گردش در ساحل دور هم جمع می شوند. کودکان به تجربه های فرهنگی و تاریخی علاقه نشان می دهند. اگر بچه ها ترجیح می دهند در کشتی بمانند می توانند اوقات خود را با سایر کودکان به خوشی سپری کنند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
رتبه بندی هتل های ایران و جهان بر چه اساسی است؟ + هدف از رتبه بندی هتل ها چیست؟

تجربه های متفاوت

حتی اگر هر سال با تور کشتی کروز، سفر کنید، تجربه‌ای نو در برنامه سفر جدید انتظارتان را می کشد. شرکت های دریانوردی در ابداع برنامه های هیجان انگیز و جدید بسیار چیره دست هستند. سفر دریایی همراه با نوشیدنی های خوش طعم و همراهی با گروه موسیقی مورد علاقه تان در کشتی از این دست تجربه ها است.

تجربه های متفاوت

تسهیلات متعددی مانند استخر شنا، دستگاه موج ساز، باشگاه بدن سازی، زمین مخصوص بازی های روی یخ، دیوارهای صخره نوردی، زمین بسکتبال، میز پینگ پنگ و کلاس‌های فیتنس داخل کشتی تعبیه شده است. همچنین رویدادهای مفرحی مانند نمایش‌، پخش فیلم در سینما، اجرای موسیقی کلاسیک و راک این سفر را هرچه بیشتر جذاب می کنند.

در تور کشتی کروز می توانید با آدم‌های مختلف آشنا شوید

وقتی با کشتی ای که بیش از 3000 سرنشین دارد به سفر می روید با طیف گسترده ای از افراد روبرو خواهید شد. البته این به میل شما بستگی دارد، اما اگر به آن دسته از افراد تعلق دارید که به تنهایی سفر می کنند، سفر دریایی راهی مناسب برای یافتن دوست جدید است.

معرفی 6 نکته ی مهم در مورد یک سفر دریایی هیجان انگیز

حتما برای سفر دریایی خود هیجان ‌زده هستید، اما قبل از این که سوار بر کشتی شوید، باید مراحل آن را طی کنید. با ما همراه باشید تا با مرور این هفت نکته، سفر بی‌دغدغه‌ای داشته باشید.

1- در سفر دریایی، به صورت آنلاین چک-این (اعلام حضور) کنید

هر چند روی کاغذ می توانید جزئیات نهایی مانند درخواست بازگشت وجه را در صورت اتفاقات غیرمنتظره روی عرشه هنگام رسیدن به بندرگاه، یا نشان دادن گذرنامه یا بلیط کشتی برای عبور از گذر امنیتی به انجام برسانید، اما پیشنهاد می کنیم که همه چیز را قبل از رسیدن خود به محل سوار شدن با سیستم کنترل کنید. در اغلب موارد، رزرو ساحل، غذا و آب درمانی را نیز می توان از پیش انجام داد. به هر حال، انجام همه این کارها به صورت آنلاین، فرآیند را تسهیل نموده و شما را سریع تر به هدف موردنظرتان می رساند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
چه لباسی برای مسافرت در تابستان مناسب است؟ + بررسی ترفندهای انتخاب لباس مناسب برای مسافرت در تابستان

2- هیچ گاه زودتر از موعد مقرر وارد بندرگاه نشوید

بیشتر شرکت های کشتی رانی چون هنوز درگیر پیاده کردن مسافران قبلی هستند، قبل از ساعت 11 صبح فرایند سوار شدن روی عرشه را شروع نمی نمایند. اگر زودتر از موقع مقرر به بندر برسید، جز اینکه کارت سوار شدن را زودتر دریافت کنید، دستاورد خاصی نخواهید داشت، هر چند ممکن است فرآیند چک -این را زودتر کامل کنید.

 هیچ گاه زودتر از موعد مقرر وارد بندرگاه نشوید

بعضی از شرکت ها هم اکنون زمان های خاصی را برای ورود مسافران معین می نمایند تا با پراکنده کردن مسافران، زمان سوار شدن را کاهش دهند. پیش از سوار شدن از زمان آن مطلع شوید.

3- در سفر دریایی، تنها روی ساک های کنترل شده، برچسب بار را بچسبانید

بیشتر شرکت های کشتی رانی از شما می خواهند به عنوان بخشی از فرآیند چک-این آنلاین، برچسب های بار مسافرتی را پرینت کنید، اما به یاد داشته باشید که برچسب ها را فقط روی کیف و ساک هایی بچسبانید که می خواهید به اتاقتان تحویل داده گردد. به این شکل خدمه می دانند کدام بار باید کجا قرار گیرد.در کشتی نیز مانند هواپیما کیف هایی که مسافر با خود حمل می نماید احتیاجی به برچسب زدن ندارد.

4- در سفر دریایی کیف هایتان را کنار بگذارید

به محض رسیدن روی عرشه، کیف های همراه خود را در کابین بگذارید. اتاق های خصوصی ممکن است تا ساعت 1 ظهر آماده ورود شما نباشند، اما کارکنان خدمه معمولا برای اینکه شما با خیال آسوده تری در کشتی چرخی بزنید و یا غذایی میل کنید، برای قرار دادن وسایل همراه تان در اتاق خود، همکاری می نمایند.

در سفر دریایی کیف هایتان را کنار بگذارید

5- در سفر دریایی محدودیت های نوشیدنی ها را در نظر داشته باشید

هر چند آوردن چند بطری نوشیدنی دلخواه به جای خریدن آن به قیمت گزاف در کشتی ایده بدی نیست، اما به یاد داشته باشید که شرکت های کشتی رانی در خصوص نوشیدنی های مجاز در کشتی سخت گیرانه تر رفتار می نمایند اما سختگیری آنها به مقدار شرکت های هواپیمایی نیست هرچند که خط مشی هایشان در این خصوص رو به رشد است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
کدام صندلی های هواپیما برای یک پرواز راحت مناسب است؟ + چگونه بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟ + 5 نکته کلیدی برای رزرو صندلی هواپیما

سخن پایانی

شما در این مقاله با دلایل سفر با تور کشتی کروز آشنا شدید.همچنین از نکات مهم در مورد یک سفر دریایی آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

برای سفر دریایی به استرالیا چگونه باید بلیط کشتی کروز رزرو کنیم؟

شما می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی داخلی یا خارجی کابین خود را رزرو کنید. در صورتی که ویزا کارت یا حساب ارزی داشته باشید، به راحتی می‌توانید از طریق وبسایت این شرکت‌ها رزرو خود را انجام دهید.

کشتی کروز دبی به استرالیا در کدام کشورها توقف می‌کند؟

کشتی کروز کوئین ماری ۲ به ترتیب در کشورهای عمان، سریلانکا، مالزی، سنگاپور، ویتنام، هنگ کنگ و اندونزی توقف می‌کند.

پیشنهاد ما به شما

رتبه بندی هتل ها

رتبه بندی هتل های ایران و جهان بر چه اساسی است؟ + هدف از رتبه بندی هتل ها چیست؟

احتمالا تا به امروز این سوال برای شما هم پیش اومده که درجه بندی هتل …

دیدگاهتان را بنویسید