جاذبه ها مارسی

آشنایی با شهر مارسی فرانسه + معرفی جاهای دیدنی و گردشگری مارسی فرانسه

شهر مارسی، شهری واقع در جنوب شرقی کشور فرانسه می باشد و به عنوان زادگاه بسیاری از هنرمندان و نویسندگان فرانسوی همچون الکساندر دوما، شناخته می شود. شهر مارسی از تاریخ و فرهنگی بسیار غنی بهره می برد و برخی آن را، پایتخت فرهنگی قاره ی اروپا می دانند. مساحت شهر مارسی در حدود 204 کیلومتر مربع است و عنوان بزرگ ترین شهر ساحلی در حاشیه ی مدیترانه را به خود اختصاص داده است. این بندر زیبا از جاذبه های گردشگری متنوعی برخوردار است و به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور فرانسه شناخته می شود.در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه های مارسی آشنا شویم.


فهرست مطالب


آشنایی با شهر مارسی فرانسه

مارسی قدیمی‌ترین شهر فرانسه و دومین شهر بزرگ بعد از پاریس است که در سال 600 قبل از میلاد توسط یونانیان تأسیس شده است. این شهر تقریباً 900000 نفر از ساکنان 16 منطقه خود را در خود جای داده است که بیشتر آن‌ها فضای روستایی اصیل خود را حفظ کرده‌اند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی یونان را بخوانید. جاهای دیدنی مارسی فرانسه برای ارائه به مردم محلی و گردشگران خود بسیار است: یک خط ساحلی باورنکردنی و بندری که ملوانان خارجی را با 300 روز آفتاب سالانه پذیراست.

آب و هوا و شرایط اقلیمی

همان طور که در قسمت بالا ذکر کردیم، شهر مارسی، بندری در حاشیه ی دریای مدیترانه می باشد و همین مساله آب و هوایی مدیترانه ای را برای این شهر زیبا به ارمغان آورده است.  فصل بهار و پاییز در این شهر بسیار معتدل است و بهار نسبت به پاییز کمی خشک تر می باشد.

آب و هوا و شرایط اقلیمی مارسی

میزان بارندگی در این شهر متغیر است و هرگز نمی توان زمان آن را پیش بینی نمود. به طور کلی شهر مارسی از آب و هوایی متعادل برخوردار است و همین مساله باعث می شود تا گردشگران در فصول مختلف سال بتوانند، به این شهر رویایی سفر نموده و به راحتی در آن گشت و گذار نمایند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
راهنمای سفر به بلژیک + بررسی بهترین زمان سفر به بلژیک

بهترین زمان سفر به شهر مارسی

شهر مارسی در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد و از آن جایی که دارای آب و هوای معتدل و ملایم است، زمان سفر به آن هیچ محدودیتی ندارد. لیکن اگر به دنبال بهترین زمان سفر به شهر مارسی هستید بهتر است تا سفر خود را در بین ماه های اپریل تا ژوئن و یا سپتامبر تا نوامبر انجام دهید و بدین ترتیب در بهترین شرایط آب و هوایی از تمامی اماکن دیدنی این بندر زیبا دیدن نمایید.

اقامت و خورد و خوراک در مارسی

هزینه ی اقامت و خورد و خوراک در شهر مارسی بسیار متنوع است و افراد با توجه به بودجه و سرمایه ی خود می توانند، از امکانات و خدمات رفاهی این شهر برخوردار گردند. اقامت در هتل های مارسی از شبی 60 یورو تا 390 یورو متفاوت است و برخی هاستل ها و اقامتگاه های دسته جمعی بسیار ارزان تر می باشند.

اقامت و خورد و خوراک در مارسی

هزینه ی خوردن غذا در رستوران نیز مبلغی در حدود 15 تا 27 یورو را در بر می گیرد و فست فود ها، بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشند. در هرحال این شما هستید که با انتخاب های خود هزینه ی سفرتان را رقم می زنید و با کمی صرفه جویی می توانید، سفری ارزان و لذت بخش را تجربه نمایید.

جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری شهر مارسی بسیار متنوع می باشند و اکثر آن ها از قدمتی دیرینه برخوردارند. بازدید از بناهایی همچون کلیسای بانوی صلح که بر فراز تپه ای بلند واقع شده است، موزه ی تمدن های اروپا و مدیترانه که زبانزد عام و خاص است، کلیسای سنت ویکتور که متعلق به قرن 5 هجری است، بندرگاه ویکس که نقطه ی آغاز این شهر است و کلیسای جامع مارسی و بسیاری از مناطق دیدنی آن که به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر به وجود آمده اند، همه و همه از جاذبه های گردشگری شهر مارسی می باشند که بازدید از آن ها به شدت توصیه می شود و تماشای هر یک از آن ها خاطره ای به یادماندنی را برایتان به ارمغان می آورد.

جاذبه های گردشگری

معرفی مکان های دیدنی مارسی

در سفرتان به شهر مارسی می توانید هتل های لاکچری و لوکس را برای اقامت انتخاب کنید این هتل ها امکانات به روزی را در اختیار گردشگران قرار می دهند، این شهر توریستی بزرگ جذابیت های دیگر هم دارد که به آنها اشاره می کنیم. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی برلین را بخوانید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
مونته نگرو کجاست؟ + آشنایی با مونته نگرو و معرفی جاذبه های مونته نگرو، جدیدترین کشور دنیا

موزه وییه چریته

موزه وییه چریته (Vieille Charite) در قرن هفدهم میلادی به عنوان خانه‌ای برای مراقبت از گدایان ساخته ‌شد و امروزه به یک موزه و مرکز فرهنگی تبدیل شده است. در طی قرن‌ها، این ساختمان رو به خرابی رفت تا اینکه در دهه هفتاد میلادی، بازسازی روی آن شروع شد. امروزه، دو موزه مهم باستان‌شناسی و موزه «هنر آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا» در این ساختمان برقرار هستند. در حیاط این مجموعه نیز کلیسایی به سبک باروک وجود دارد که بنابر گفته‌ها اصیل‌ترین طراحی پیر پوژه (Pierre Puget) بوده است.

موزه وییه چریته

موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای

موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای مارسی (MuCEM) به تاریخ و فرهنگ اروپا و دریای مدیترانه از بیروت تا جبل‌الطارق اختصاص یافته است. این ساختمان در کنار قلعه سن ژان (Fort Saint Jean) قرار دارد و در سال ۲۰۱۳ و پس از اینکه مارسی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، افتتاح گردید. ظاهر مدرن و امروزی موزه نیز بیانگر مارسی امروزی است.

موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای مارسی

پانیه

پانیه (Le Panier) محله قدیمی مارسی است که در سال ۶۰۰ پیش از میلاد مسیح توسط یونانیان ساخته شده بود و با نام ماسالا شناخته می‌شد. در جنگ جهانی دوم، بخش زیادی از این محله قدیمی نابود شد. با این حال، امروزه بخش‌هایی از آن بازسازی شده‌اند و همچنان حس رنگارنگی قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توان در مارسی انجام داد، گردش در میان خیابان‌ای قدیمی پانیه است.

قلعه سن ژان

قلعه سن ژان (Fort Saint-Jean)، قلعه‌ای بزرگ در کنار آب است که به عنوان ورودی بندر قدیمی مارسی شناخته می‌شد. دستور ساخت این قلعه را شاه لویی چهاردهم داده بود که قلعه سن نیکلاس را در آن سمت دیگر بندر ساخته بود. در زمان انقلاب فرانسه، از این قلعه به عنوان زندان افراد سیاسی استفاده می‌شد و در زمان جنگ جهانی دوم نیز بخش‌هایی از آن نابود شده بود. ۳۰ سال پس از جنگ جهانی دوم، قلعه بازسازی شد و امروزه بخشی از موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای محسوب می‌شود.

قلعه سن ژان

بندر قدیمی مارسی

بندر قدیمی مارسی،‌ بندری طبیعی است که از زمانی که یونانیان در حدود ۲۴۰۰ سال پیش شهر مارسی را تاسیس کردند، از آن ‌استفاده می‌شد و امروزه به جاذبه گردشگری بسیار محبوبی تبدیل شده است. در آن زمان، حدود ۱۸۰۰۰ کشتی در سال در این بندر پهلو می‌گرفتند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله دیدنی های تاریخی استانبول را بخوانید. یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فرانسه به نام سن ویکتور در این بندر قرار دارد و فانوس دریایی و موزه رومن داک نیز از دیگر جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی دیدنی های کیپ تاون، شهر مادر آفریقای جنوبی + بررسی موقعیت جغرافیایی شهر کیپ تاون

قلعه ایف

قلعه ایف (Chateau d’If) روی جزیره‌ای در خارج از خط ساحلی مارسی در دریای مدیترانه قرار دارد و فاصله آن با بندر قدیمی حدود سه کیلومتر است. این قلعه که در سال ۱۵۲۴ میلادی ساخته شده بود، تقریبا تمام جزیره را در بر می‌گیرد و هدف از ساخت آن نیز حفاظت در برابر حمله مهاجمان از سمت دریا بوده است و به خوبی توانسته این هدف خود را اجرایی کند.

 قلعه ایف

کالونک

کالونک (Les Calanques) مجموعه‌ای از آبدره‌های کوچکی است که در جنوب مارسی و در نزدیکی کاسیس (Cassis) قرار دارند. این خلیج‌ها و خورهای کوچک و باریک در درون دیوارهای صخره‌ای شیبداری قرار گرفته‌اند که مناظری بسیار تماشایی را خلق کرده‌اند. صخره‌نوردی و کوهنوردی در اینجا می‌تواند بسیار جذاب و به‌یادماندنی باشد.

کالونک

 کلیسای نتردام دلا گارده

در ابتدا و در قرن پانزدهم میلادی یک محل دیدبانی در بالای تپه گارده ساخت شد و پس از آن نیز قلعه‌ای ساخته شد که زیربنای کلیسای نتردام دلا گارده (Notre Dame de la Garde) محسوب می‌شود. امروزه، مجسمه مریم مقدس را می‌توان در بالای برج ساعت کلیسا مشاهده کرد که رو به سمت بندر قرار دارد و یکی از برجسته‌ترین مکان‌های مارسی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

شما در این مقاله با شهر مارسی در فرانسه آشنا شدید.همچنین از جاذبه های گردشگری و دیدنی آن آشنا شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

هزینه زندگی در مارسی فرانسه چگونه است؟

همانطور که می‌دانید هزینه زندگی در مارسی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که افرادی که تمایل به زندگی در مارسی و یا سفر به این شهر را دارند باید از آن مطلع شوند. به طور کلی هزینه زندگی در مارسی برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) در مارسی حدود ۷۶۶ یورو و برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۲۷۸۹ یورو در ماه است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی برترین جاذبه های گردشگری میامی آمریکا
باشگاه مارسی در کدام شهر کشور فرانسه تاسیس شده است؟

این باشگاه، در سال ۱۸۹۹، در شهر مارسی تاسیس شده است. این باشگاه، اولین باشگاهی است که در شهر مارسی تاسیس شده است و تا پیش از ان، هیچ باشگاه فوتبالی در این شهر تاسیس نشده بود که با فعالیت خوب و حرفه ای این باشگاه، شهر مارسی نیز بسیار معروف و شناخته شده شد. البته زمانی که در این شهر تاسیس شد به عنوان یک باشگاه تخصصی رشته ی راگبی به فعالیت پرداخت و با گذشت ۵ سال از تاسیس باشگاه، در زمینه ی فوتبال به فعالیت پرداخت.

پیشنهاد ما به شما

نگاهی به هزینه زندگی در استان‌های مختلف کانادا

کانادا، کشوری وسیع و متنوع از نظر فرهنگی و جغرافیایی، دارای تفاوت‌های قابل توجهی در …

دیدگاهتان را بنویسید