کشور ماداگاسکار

معرفی جاهای دیدنی ماداگاسکار + آشنایی با مکان هایی که فارغ از این دنیا هستند

جزیره ماداگاسکار که در جنوب شرقی آفریقا قرار دارد. به علت وجود طبیعتی دست نخورده و بکر، محیط زیست تمیز با تنوع زیستی بالا و مردم محلی مهربان و خون گرم همواره محل جذابی برای علاقه مندان به طبیعت میباشد.سرزمینی بکر با اب و هوایی تمیز و به دور از سر و صدا و آزارهای تکنولوژی. در این مقاله کوشیده ایم تا ده مکان زیبا، پرطرفدار و هیجان انگیز ماداگاسکار را به شما معرفی کنیم و شما را با فعالیتهایی که میتوانید در این فضای فوق العاده انجام دهید بیشتر آشنا نماییم. با ما همراه باشید.


فهرست مطالب


معرفی جاهای دیدنی ماداگاسکار

راه درختان بِئوبابز (Baobabs)

به این منطقه خیابان درختی نیز گفته میشود که یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار است. این جاده در قسمتی از منطقه مِانابِی (Menabe) و درست در میان شهر مورانداوا (Morondava) و شهر بِلونی سِری بیهی نا (Belon’i Tsiribihina)، وجود دارد که احتمالاً مشهور ترین جاده پادشاه جهان است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی کشور الجزایر را بخوانید. چشم انداز جالب این منطقه گردشگران را از نقاط دوردست دنیا به سمت آن میکشاند.

راه درختان بِئوبابز (Baobabs)

این سرزمین جزء پر بازدیدترین بخش های جزیره ماداگاسکار است. درختان بائوباب که بیش از 800 سال عمر دارند در این منطقه تک افتاده نبودند، بلکه در جنگل استوایی انبوهی قرار گرفته بودند. با گذشت سال ها، جنگل با هدف کشاورزی از بین رفت و فقط این درختان مشهور باقی ماندند.

جزیره نوزی بی در ماداگاسکار

در کنار ساحل غربی جزیره ماداگاسکار یک جزیره کوچک قرار گرفته که مشهورترین محل استراحت در این منطقه شناخته میشود و یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاذبه های طبیعی فوق العاده کشور آفریقایی بوروندی را بخوانید. ساحل زیبای این جزیره با شن های نرم و آبهای نیلی درخشان منظره ای درخشان دارد.

جزیره نوزی بی در ماداگاسکار

این یک منطقه فوق العاده برای غواصی کردن و حمام آفتاب است. استقبال گردشگران از این ناحیه فوق العاده بوده و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه اقامتی راحت و آرامش بخش را به شما نوید میدهد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاذبه های گردشگری لاس وگاس را بخوانید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با جاذبه های گردشگری گرجستان و شهرهای دیدنی آن

کایاک سواری در رودخانه سیری بیهی نا (Tsiribihina)

اگر علاقه مند به کایاک سواری هستید از شهر میاندریوازو (Miandrivazo) شروع کنید که یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار است. راهنمایان تورها و راهنماهای مختلفی که در این منطقه هستند به بازدیدکنندگان این منطقه پیشنهاد سفری سه روزه میکنند.

کایاک سواری در رودخانه سیری بیهی نا (Tsiribihina)

این منطقه فوق العاده زیبا مناظر طبیعی بی نظیری دارد، ابشارها و دهکده های ماهیگیری فراوانی دارد. دو محل مشهور پارک سینگی (Tsingy park) و خیابان بَئو باب (Baobab) نیز در مسیر این تورها قرار گرفته اند.

دهکده ایفاتِی (Ifaty) در ماداگاسکار

در ساحل جنوب غربی جزیره ماداگاسکار، یک دهکده ماهیگیری مشهور وجود دارد که یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار است. یک صخره مرجانی عظیم با عرض 96 کیلومتر در آبهای این منطقه قرار گرفته که چشم انداز خارق العاده ای را ایجاد میکند. ا

دهکده ایفاتِی (Ifaty) در ماداگاسکار

ین صخره مرجانی علاوه بر اینکه از دهکده دربرابر ضربات امواج طوفانی اقیانوس حفاظت میکند، محل زندگی صدها نوع از حیوانات دریایی اقیانوسهای گرم نیز میباشد. اگر اهل غواصی و یک سفر حیرت انگیز در زیر آب هستید دهکده ایفایی را فراموش نکنید.

پارک ملی سینگی دِ بِماراها (Tsingy de Bemaraha)

یک منطقه زیبا با طبیعتی عجیب و حیرت انگیز که توسط یونسکو به عنوان میراث طبیعی جهانی شناخته شده.پارک ملی سینگی د بماراها با سنگهای آهکی کارست به شیوه ای حیرت انگیز ساخته شده. این سنگهای آهکی به تیزی تیغ و بسیار برنده محسوب میشوند. این منطقه بازدیدگنندگان بسیاری را از سراسر دنیا جذب خود میکند.

پارک ملی سینگی دِ بِماراها

میتوانید از طریق مسیرهایی که مشخص شده در پارک به جستجو بپردازید البته افراد شجاعی هم هستند که جرات میکنند و از شیب تند این سنگها بالا می روند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی مشهورترین جاهای فوق العاده دیدنی توریستی کانادا + آشنایی با دیدنی های کانادا "کشوری با طبیعتی رنگین"

پارک ملی آنداسیبه (Andasibe) در ماداگاسکار

پر طرفدارترین پارک ملی در جزیره ماداگاسکار با منظره بی نظیر و مناظر طبیعی خارق الهاده پارک ملی آنداسیبه است.این پارک از نظر تنوع زیستی فوق العاده است.

پارک ملی آنداسیبه (Andasibe) در ماداگاسکار

این جزیره دور افتاده به دلیل عدم نفوذ انسان و تکنولوژی از نظر طبیعی شرایط فوق العاده ای دارد و محیط مناسبی برای رشد انواع گونه های طبیعی گیاهی و جانوری میباشد. صدها نوع حشرات و پرندگان و انواع خزندگان و و دو زیستان در این محیط طبیعی یافت میشوند.محل زندگی یازده نوع از میمونهای لمور است.

شهر آنتاناناریو (Antananarivo)

بزرگترین شهر و پایتخت جزیره ماداگاسکار شهر آنتاناناریو نام داشته. بر طبق شایعات این شهر از مکانهای شلوغ و پرجنب و جوش در آفریقا ست. آنتاناناریو بسیار غنی است. این منطقه علاقه بر مناظر طبیعی فوق العاده ای که دارد، ساختمان های تاریخی زیادی را نیز در خود جای داده است.

شهر آنتاناناریو

ایلت سانت ماری (Ile Sainte Marie)

یک مکان عالی برای گرفتن حمام آفتاب، غواصی و لم دادن روی شن های ساحلی زیبا. ایلت سانت ماری یک جزیره بکر در مجاورت ساحل شرقی جزیره ماداگاسکار است که برای گردشگران به یک بهشت کوچک تبدیل شده.

ایلت سانت ماری

.در قرن هفدهم و هجدهم این جزیره و جزیره های اطرافش مخفیگاه گنجهای دزدهای دریایی بوده و خیلی از آنها در این سرزمین به کام مرگ کشیده شده اند.ولی امروزه این جزیره ها بهترین مکان برای گردشگران جزیره ماداگاسکار به شمار می آیند.

رفتن به تماشای وال ها در ماداگاسکار

این یک منظره به یاد ماندنی است. مراسم با شکوه جفت گیری وال ها، نمایشی خارق العاده از این موجودات عظیم دریایی که شاید در هیچ جای دیگری نتوانید آن را پیدا کنید. ابتدای ماه ژوئن تا اواخر سپتامبر زمانی است که والها به نزدیکی جزیره ایلت سنت ماری  (Ile Sainte Marie) و جزیره نوزی بی(nosy be) سفر میکنند.

رفتن به تماشای وال ها در ماداگاسکار

پس باید در این زمان به بخش شرقی جزیره ماداگاسکار سفر کنید. شما میتوانید از تورهایی که در دو جزیره ایلت سنت ماری و نوزی بی در این زمان برپا میشود نیز برای بازدیدتان استفاده کنید و یکی از باشکوه ترین و زیباترین مناظر طبیعی را ببینید. توصیه ما به شما در این سفر همراه داشتن دوربین است. 

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی کیپ تاون، دروازه‌ای به طبیعت وحشی آفریقا

پارک ملی ایسالو (Isalo)

پارک ملی ایسالو بخاطر زمین های متنوعش شهرت دارد. این پارک در نزدیکی منطقه جنوبی جزیره ماداگاسکار قرار گرفته است. این پارک علفزارها، تنگدره های عمیق و ماسه سنگ های مختلف دارد که همه آنها در کنار درختان نخل قرار گرفته اند. مردم قبلیه بارا (Bara) محل زندگی خود را مکان مقدسی میدانند. در این سرزمین مقبره های سنگی علامت گذاری شده اند. آرایش سنگ های آهکی باستانی این پارک قدمتی دارند که به دوران ژوراسیک بازمیگردد.

پارک ملی ایسالو (Isalo)

همین مسئله باعث شده که مناظر این منطقه رویایی و خارق العاده باشد. یک منطقه بکر و زیبا. در این پارک دره ها، جنگل ها، نخلستان ها و جنگل های تاپیا (tapia) با چشم اندازی بی نظیر وجود دارد. برای کاوش این منطقه کوله پشتی تان را بردارید و کفش های پیاده روی تان را بپوشید. برای تماشای این پارک نیز باید راهنمای تور داشته باشید. هر تور ممکن است چندین ساعت یا حتی چندین روز طول بکشد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با جاهای دیدنی ماداگاسکار آشنا شدید.همچنین از ویژگی ها و موقعیت آنها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بهترین زمان سال برای سفر به ماداگاسکار چه وقت است؟

تابستان‌ ماداگاسکار واقعا دیدنی است. نوامبر تا آوریل طبیعت ماداگاسکار از هر زمان دیگری زیباتر می‌شود. درواقع با همان اولین باران است که طبیعت می‌شکفد. اما بارانی هم که باشد باز هوا در تمام طول روز آفتابی است. تابستان‌ها علاوه‌بر طبیعت زیبای جزیره ماداگاسکار می‌توانید از میوه‌های لذیذی همچون انبه، پاپایا و لیچی یا همان سرخالو هم بهره‌مند شوید. اما بهترین ماه برای سفر به ماداگاسکار مِی و سپتامبر است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی مخوف‌ترین جاهای دیدنی فرانسه
اقدامات احتیاطی را در طول سفر به ماداگاسکار چیست؟

اول از همه اینکه سبک سفر کنید. در پروازهای داخلی ماداگاسکار نمی‌توانید بیشتر از ۲۰ کیلوگرم بار به‌همراه داشته باشید. پس خصوصا اگر قرار است در خود ماداگاسکار با پروازهای محلی جابه‌جا شوید، بار سبک‌تری تدارک ببینید.
شاید برخی از مناطقی که برای گردش به آنجا می‌روید، جزو مناطق پرخطر باشند. پس هرگز در مناطق ناامن از راهنمای تور و سایر گردشگران دور نشوید.
مراقب تلفن همراه، زیورآلات، کیف دستی، پاسپورت و هر وسیله‌ی قیمتی یا مدرک شناسایی مهمی که همراه‌تان هست، باشید.و اما یک توصیه‌ی مهم درمورد عادات غذایی. احتمالا خیلی زود به آب و غذای مالاگاسی‌ها عادت نخواهید کرد. پس برای اینکه معده‌تان به‌هم نریزد، در مدت اقامت‌تان فقط از آب‌معدنی استفاده کنید و گوشت خوب‌پخته‌شده، ماهی و سبزیجات بخورید.

پیشنهاد ما به شما

نگاهی به هزینه زندگی در استان‌های مختلف کانادا

کانادا، کشوری وسیع و متنوع از نظر فرهنگی و جغرافیایی، دارای تفاوت‌های قابل توجهی در …

دیدگاهتان را بنویسید