بوروندی
Victoria Falls, Zimbabwe.

آشنایی با کشور بوروندی و اقتصاد آن + معرفی جاذبه های طبیعی فوق العاده کشور آفریقایی بوروندی

افرادی که به آفریقا سفر می کنند معمولا دنبال ماجراجویی، چالش و سرگرمی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که چندان تر و تمیز و حساس نیستید ،به کشور بوروندی بروید. این کشور یک مکان عجیب و غریب با افرادی است که از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت از آنچه شما به آن عادت کرده اید هستند. در این مقاله در راستای ادامه معرفی کشورهای ناشناخته جهان یک راهنمای سفر به کشور بوروندی با معرفی جاذبه های توریستی و خصوصا طبیعی محبوب این کشور قرار گرفته است. اینها مقاصد اغلب در دل طبیعت هستند، زیرا این چیزی است که بوروندی می تواند ارائه دهد یعنی هدایای طبیعت. همچنین قابل ذکر است جمهوری بوروندی کشوری کوچک است که در مرکز قاره آفریقا قرار گرفته است و پایتخت آن شهر بوجومبورا است.


فهرست مطالب


آشنایی با کشور بوروندی

بوروندی با نام رسمی جمهوری بوروندی کشوری است در مرکز آفریقا. پایتخت آن گیتگا و بزرگترین شهر آن بوجومبورا است. بوروندی کشوری است کوچک در منطقه دریاچه‌های بزرگ که در همسایگی اوگاندا، کنگو، رواندا و تانزانیا قرار دارد. جمعیت بوروندی ۱۰ میلیون پانصد هزار نفر است و زبان‌های رسمی این کشور کیروندی (زبان ملی و رسمی) و فرانسه و انگلیسی هستند. واحد پول این کشور فرانک بوروندی نام دارد.

۸۵ درصد از جمعیت این کشور از قوم هوتو و ۱۴ درصد توتسی هستند. درصد مسیحیان در بوروندی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد جمعیت برآورد می‌شود که حدود ۶۵ درصد از آن‌ها کاتولیک رومی هستند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاذبه های گردشگری لاس وگاس را بخوانید. ۵ درصد جمعیت نیز به باورهای بومی اعتقاد دارند و بین ۲ تا ۵ درصد نیز مسلمانند که بیشتر در شهرهای اصلی زندگی می‌کنند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی معروف ترین جاهای دیدنی گرجستان (1402) به همراه عکس

بوروندی در سال ۱۹۶۲ به استقلال دست یافت. نظام سیاسی این کشور در ابتدا سلطنتی بود، اما مجموعه‌ای از ترورها، کودتاها و وضعیت کلی ناامنی منطقه‌ای به برپایی جمهوری و نظام تک‌حزبی در این کشور در سال ۱۹۶۶ انجامید. کشمکش‌های پاک‌سازی قومی و در نهایت دو جنگ داخلی و نسل‌کشی‌ها در دهه ۱۹۷۰ و دوباره در دهه ۱۹۹۰، مانع توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور شد و این کشور را در سطح یکی از فقیرترین کشورهای جهان نگاه داشت.

اقتصاد در بوروندی چگونه است؟

تولید ناخالص داخلی این کشور 389/6میلیارد دلار است که ۴۴ درصد آن در بخش کشاورزی، 9/20درصد در بخش صنعت و 1/34درصد در بخش خدمات تولید می‌شود. نیروی کار این کشور را دو میلیون و ۹۹۰ هزار نفر تشکیل می‌دهد که بیش از ۹۳ درصد آنها در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند. ۶۸ درصد از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. محصولات صادراتی این کشور شامل قهوه، چای، شکر و پنبه است که به کشورهای سوئیس (7/33 درصد)، انگلیس (2/12 درصد)، پاکستان (5/8درصد)، رواندا (3/5درصد) و مصر (2/4 درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل کالاهای اساسی، نفت و محصولات پتروشیمی و مواد غذایی است که از کشورهای عربستان سعودی (6/12 درصد)، کنیا (2/8 درصد)، ژاپن(8/7درصد)، روسیه (7/4درصد)، انگلیس (6/4درصد)، فرانسه (4/4 درصد) و چین (4/4درصد) وارد می‌شود.

معرفی دیدنی های بوروندی

پارک ملی روسیزی در بوجومبورا

پارک ملی روسیزی در شهر بوجومبورا و در کشور بوروندی قرار دارد. یک رودخانه بزرگ در پارک روسیزی جریان دارد که انواع اسب‌های آبی‌های جذاب را می‌توانید در آن ببینید. علاوه بر دیدن اسب‌های آبی امکان قایق سواری در این رودخانه نیز برای بازدیدکنندگان فراهم شده است و حتی شما می‌توانید به وسیله‌ی قایق به طرف دیگر رودخانه بروید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله سفر به جاهای دیدنی آمریکا را بخوانید. در پارک ملی روسیزی گونه‌های منحصر به فردی از گیاهان و جانوران را مشاهده می‌کنید که دیدن آن‌ها لذتبخش است.

پارک ملی روسیزی در بوجومبورا

به جز اسب آبی، میمون‌ها، بزکوهی و گونه‌های متعددی از پرندگان خوش رنگ در این پارک وجود دارند که در این مجموعه زندگی می‌کنند. همینطور گیاهانی مختلف مانند درختان اقاقیا، چهلچراغ در قسمت شمالی پارک یافت می‌شوند. تقریبا نصف بیشتر پارک روسیزی از جنگل تشکیل شده است. این پارک خانه‌ی حیات وحش در انواع مختلف به شمار می‌رود که مقصد گردشگری توریست‌های بسیاری به حساب می‌آید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
راهنمای سفر به نیویورک + معرفی جای دیدنی نیویورک

 آبشارهای Kagera

آبشارهای Kagera که بلندترین آبشارها در کشور بوروندی هستند ،جز جاذبه های گردشگری در این کشور به شمار می ایند. سقوط آب از این آبشارها واقعا نفس گیر است شما می توانید از پایین آن را مشاهده کنید و یا می توانید چالش داشته باشید و از تپه صعود کنید. مکان بسیار زیبا است که در حال حاضر در انتظار ثبت در یونسکو است.

 آبشارهای Kagera

ذخایر طبیعت Bururi در بوروندی آفریقا

منطقه Bururi  یکی از مکان هایی است که در بوروندی باید سفر کرد. این منطقه به عنوان ذخایر طبیعت در سال ۱۹۵۱ به رسمیت شناخته شده و دارای رده IV IUCN است که یک منطقه مدیریت زیستگاه و گونه است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  جاهای دیدنی کالیفرنیا را بخوانید. دارای مساحت ۱۵٫۳۵ کیلومتر مربع است. این مقصد بسیار صلح آمیز است و اگر سفرهای طبیعت را دوست دارید برای شما لذت بخش خواهد بود.

ذخایر طبیعت Bururi  در بوروندی آفریقا

 پارک ملی Ruvubu

یکی از مکان های دیدار در بوروندی، پارک ملی Ruvubu است. این بزرگترین پارک ملی در سراسر بوروندی است و دارای مساحت ۱۹۶ مایل مربع یا ۵۰۸ کیلومتر مربع است. نزدیکترین شهر پارک ملی Ruvubu Muyinga است و اگر می خواهید از پارک دیدن کنید، به راهنمای تور نیاز دارید. شما می توانید گیاهان عجیب و غریب، درختان عظیم و حیوانات وحشی مانند گرگ و میش، شیرها و تمساح ها را مشاهده کنید.

 پارک ملی Ruvubu

قله Heha در بوروندی آفریقا

یکی از مکان های دیدار در بوروندی، کوه هها است. این کوه در یکی از روستاهای استان Bujumbra واقع شده است. این قله یکی از کوه های Highlands of Burundi است. در حقیقت، این بلندترین قله در محدوده با ارتفاع 8806 فوت یا 2684 متر است. چالش انگیزترن کار برای گردشگران، بومیان و خارجی ها به طور یکسان، سفر کوهستانی است. برای بار اول قبل از رفتن به کوه هها با راهنمای محلی آنرا بررسی کنید.

قله Heha در بوروندی آفریقا

Chutes de la Karera

Chutes de la Karera یک گروه آبشار در بوروندی است و یکی از مکان هایی است در بروندی باید بازدید شود. همه این چهار آبشار در نزدیکی یک شهر در بوروندی به نام روتانا Rutana واقع شده است. زیبا ترین این چهار آبشار Nyakai I  نامیده می شود و این آبشار اولین قسمت تور شما می باشد و شما می توانید وسیله نقلیه خود را در منطقه پارک کنید.

Chutes de la Karera

بعدا شما Nyakai II را مشاهده خواهید کرد که کوتاه ترین یا کوچکترین آبشار در بین چهارتا است. پس از آن آبشار Mwaro و سپس در آخر آبشار Karera که از همه بالاتر است قرار دارد.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی جاهای دیدنی و بازارهای سنتی استانبول + آشنایی با جاذبه‌های تاریخی دیدنی های استانبول "شهری با شکوه تاریخی"

 Musee Vivant در بوروندی

موزه ویوانت یکی از مراکز توریستی در کشور آفریقایی بوروندی است.البته این مکان یک موزه نیست و یک باغ وحش است که مردم محلی آنرا موزه می نامند – کمی گیج کننده است. با این حال، ساکنان این موزه آثار هنری نیستند. ساکنان ان حیوانات آفریقایی هستند. Musee Vivant  در پایتخت یعنی شهر Bujumbura واقع شده است، درون آن شامپانزه، پلنگ، تمساح های آفریقایی و انواع مختلف مار را خواهید دید.

 Musee Vivant در بوروندی

یادبود سنگی Stanley

بنای یادبود بسیار مهمی در این کشور آفریقایی کوچک، بنام یادبود استنلی وجود دارد. این ساختار تاریخی در پایتخت Bujumbra واقع شده است و در واقع یک تشکل سنگی بزرگ است.

سخن پایانی

شما در این مقاله با کشور بوروندی و اقتصاد آن آشنا شدید. همچنین از مکان های دیدنی آن آگاهش شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بوروندی به چه دلیل بیشتر شناخته شده است؟

بروندی به وفور حیوانات وحشی و فضای سبز نیز برکت داده شده است. حومه این شهر از گونه های بی شمار گیاهان و حیواناتی برخوردار است که شامل تمساح ها ، آنتوپل ها ، آنتالوپ ها و بقراط ها می شود. بوروندی یکی از کوچکترین کشورهای آفریقا است. دریاچه Tanganyika در بوروندی یک دریاچه بزرگ آفریقا است.

اکثر مردم در بوروندی کجا زندگی می کنند؟

 بوروندی با 206.1 نفر در کیلومتر مربع ، دومین جمعیت بزرگ در زیر صحرای آفریقا است. بیشتر مردم در مزارع در نزدیکی مناطقی از خاک آتشفشانی حاصلخیز زندگی می‌کنند. این جمعیت از سه گروه عمده قومی تشکیل شده است – هوتو (باتو) ، توتسی (باتوتی یا واتوسی) و تاوا (بتوا).

به اینجا سفر کرده‌اید؟
راهنمای اخذ ویزای کانادا در سال 2024

پیشنهاد ما به شما

اجرای تور نوروز 1403 آژانس مهروگشت آریایی | بدون دغدغه به دور دنیا سفر کنید

اجرای باکیفیت‌ترین تور نوروز 1403 با خدمات آژانس مهروگشت آریایی برنامه‌ریزی سفرهای نوروز 1403 از …

دیدگاهتان را بنویسید