کالیفرنیا

معرفی و بررسی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی کالیفرنیا

کالیفرنیا(California) پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکاست و در غرب آن و بر کرانهٔ اقیانوس آرام قرار دارد. مرکز آن ساکرامنتو واز مهمترین شهرهای آن، لس‌آنجلس، سن‌دیگو، سن‌خوزه و سن‌فرانسیسکو می باشد. کالیفرنیا بعد از آلاسکا و تگزاس، سومین ایالت بزرگ آمریکا به لحاظ وسعت و بزرگترین شهر آمریکا پس از شهر نیویورک می باشد.در این مقاله قصد معرفی جاهای دیدنی کالیفرنیا را داریم. در ادامه همراه ما باشید.


فهرست مطالب


معرفی جاهای دیدنی کالیفرنیا

کالیفرنیا یکی از ایالت های جذاب و خیلی معروف کشور امریکا است . با معرفی بهترین دیدنی ها و جاذبه های گردشگری کالیفرنیا آمریکا همراه سایت برترین جاذبه ما باشید.

منطقه خلیج سان فرانسیسکو

این شهر به خاطر فرهنگ خاص و زیبایی سورئالیستی آن شناخته شده است. امروزه، سانفرانسیسکو، پیچیده ترین شهر کالیفرنیا است، جایی که در ان از اپرا، باله، تئاتر و ناهار خوری لذت می برید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله باربادوس کجاست را بخوانید. منطقه خلیج سان فرانسیسکو دارای جاذبه های شهری و طبیعی است.

سانفرانسیسکو انتخاب خوبی است برای کسانی که به دنبال یک شهر ساحلی کالیفرنیا با پارک تفریحی تابستانی هستند.

سان دیگو در کالیفرنیا : آفتاب، سواحل و معماری اسپانیایی

سان دیگو، با آب و هوای سالم و سواحل زیبا، قدیمی ترین شهر کالیفرنیای جنوبی است. جاذبه های اصلی Balboa Park ، یک فضای سبز گسترده با باغ های متمایز و چندین موزه است و باغ وحش معروف سن دیه گو نیز جالب است.

برای علاقه مندان به آفتاب گرفتن، سواحل شنی لا جولا در 22 مایلی شمال شهر سان دیگو قرار دارد.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با کشور قطر + معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و توریستی قطر

سد مونتیسلو کالیفرنیا

سد مونتیسلو که بر روی رودخانه ی Putah در شهرستان نپا ، کالیفرنیا در ایالات متحده ساخته شده است. یک سد بتنی است که قوسی در حدود 95 متر . دارای  312 متر طول و 73 متر ارتفاع می باشد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله زیباترین سواحل فلوریدا را بخوانید.

سد مونتیسلو

این سد زیبا که میزبان حفره ی عظیمی است ،مابین سال های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷بنا شده است . و نامش را از شهری گرفته که با ساخت این مکان به زیر آب فرو رفت، و اگر سطح آب آن پائین باشد می توان بقایای این شهر را در دریاچه ی مصنوعی که پشت سد قرار دارد، تماشا کنید.لحظه ای که آب از طریق این حفره مکیده میشود بسیار دیدنی است و به یکی از دیدنی های این منطقه تبدیل شده است.

سینمای تئاتر چینی گراومن (سینمای تئاتر چینی تی سی ال)

سینمای تئاتر چینی گراومن که با نام سینمای تئاتر چینی تی‌سی‌ال نیز شهرت دارد،از دیگر جاهای دیدنی کالیفرنیا است. قدمت این سینما به سال ۱۹۲۷ بازمی‌گردد، این سالن میزبان وقایع مهمی همچون جشن‌ تولد افراد نام آور، سه مراسم اسکار و نیز اکران اولیه فیلم جنگ ستارگان بوده است. همچنین این سالن زیبا دارای یکی از بزرگ‌ترین صفحه‌های نمایش در آمریکا شمالی است.

سینمای تئاتر چینی گراومن

مسیر مقابل این سالن را پیاده‌‌رو مشاهیر هالیوود می‌نامند که در این مسیر بیش از ۲۰۰ اثر دست یا پای هنرپیشه‌ها و خوانندگان مشهور را از جمله فرانک سیناترا، مریلین مونرو و سیدنی پوییت و.. می توان مشاهده کرد.

زندان آلکاتراز در کالیفرنیا

زندان آلکاتراز در محدوده ی ۲ کیلومتری خطوط ساحلی خلیج سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، بر روی جزیره‌ای به نام آلکاتراز واقع شده است،این زندان از سال‌ ۱۹۳۴ تا سال ۱۹۶۳ فعالیت داشته است. و در حال حاضر به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمریکا خصوصا در قلمروی گردشگری سیاه نام آور است.

زندان آلکاتراز در کالیفرنیا

این زندان توسط «سرویس خدمات پارک ملی» مدیریت می‌شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است. که با استقبال بی نظیر گردشگران از این جاذبه‌ی گردشگری متفاوت رو به رو بوده است.زندان بآلکاتراز به یکی از زندان‌های امن دنیا شهرت داشته است .در مجموع ۱۴ تلاش برای فرار از زندان فدرال آلکاتراز توسط ۳۶ زندانی انجام شده است که تمامی آن ها ناموفق بوده اند. و در مدت زمان ۲۹ ساله فعالیت این زندان هیچ زندانی‌ای موفق به فرار از آن نشده است. به دلیل بدنامی این زندان و نیز هزینه‌های زیاد نگهداری آن، این زندان تعطیل گردید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
باربادوس کجاست؟ + آشنایی با کشور باربادوس که به بهشت کارائیب معروف است

پارک ملی یوسمیتی کالیفرنیا : یک مکان میراث جهانی یونسکو

شاهکار ایجاد شده توسط طبیعت، دره یوسمیتی محصور شده با صخره های گرانیتی که میلیون ها سال پیش توسط یخچال های چوبی حک شده است. این زمین وسیع از 1200 مایل مربع تسکیل شده و در سال 1984 به عنوان میراث جهانی تعیین شده و دارای 800 مایل مسیر پیاده روی است.این پارک دارای تنوع زیستی باور نکردنی است.

پارک ملی یوسمیتی کالیفرنیا

دریاچه تاهو: پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان و اسکی

این دریاچه طبیعی که در اطراف کوه های برفی قرار گرفته است، جایی است که از زیبایی و آرامش خوبی برخوردار است. این دریاچه دارای آبهای فیروزه ای درخشان با کیفیت شفاف و مناظر بسیار مهیج است که تأثیر فوق العاده ای در تابستان دارد . دریاچه تاهو یک مقصد محبوب برای پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان، ورزش های آبی و آفتاب گرفتن در کنار دریاچه است.

دریاچه تاهو کالیفرنیا

کشتی کوئین ماری در کالیفرنیا

یکی از جاهای دیدنی کالیفرنیا، کشتی اچ‌ام‌اس کوئین مری (HMS Queen Mary) است که به طول ۲۱۴٫۴ متر ساخته شده بوده و در خطوط اقیانوس‌پیما، به عنوان کشتی لوکس فعالیت داشته است.کوئین مری، که به بزرگترین و به نگاه برخی دومین کشتی بزرگ جهان پس از تایتانیک است، شهرت دارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاذبه های اصلی کشور کویت را بخوانید.

کشتی کوئین ماری در کالیفرنیا

این کشتی پس از انجام یک سری تغییرات لازم و پرهزینه به عنوان هتلی شناور در نزدیکی لس آنجلس فعالیت جدیدی را آغاز کرد. و به یک جاذبه ی گردشگری تبدیل گردید.شهرت آن علاوه بر بزرگی آن به وجود ارواح در آن نیز می باشد. بیان شده است که روح این دریانورد جوان در حالت پریشانی و بدون وقفه در موتورخانه و دیگر نقاط کشتی مشاهده می شود.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با مناطق گردشگری یونان + معرفی جاهای دیدنی یونان

مدعی هستند زمانی که این کشتی خالی می شود، صدای شیرجه زدن و شناکردن و خنده های زیادی از آن شنیده می شود. گاهی نیز اثر پاهای خیس رو عرشه ی کشتی دیده می شود و یا چراغ های درون کابین اقامت مسافران به صورت مکرر، روشن و خاموش می شود.

موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو

موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو ( San Francisco Museum of Modern Art) که یکی از موزه‌های دیدنی و تماشایی آمریکا به‌شمار می‌رود، در شهر سان فرانسیسکو واقع شده است.

موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو

این بنای مشهور، توسط استاد بزرگ ماریو بوتا طراحی گردیده است که نمای اصلی آن از آجر قرمز تشکیل شده که معرف فضای معاصر و پوسته قدیمی شهر سان فرانسیسکو می باشد.این موزه شامل مجموعه‌‌ای متشکل از بیش از ۲۵۰۰۰ شی از سرتاسر جهان است. که اشیای هنری از آمریکای پیشاکلمبیایی تا آمریکا در قرن بیستم و همچنین اشیایی از کشورهای اندونزی، گینه نو و جنوب صحرای آفریقا را داراست.

درّه مرگ

درّهٔ مرگ (Death Valley) دره‌ای است بیابانی، که به‌عنوان یکی از گرم‌ترین و خشک‌ترین نقاط آمریکا شهرت دارد که از دیگر جاهای دیدنی کالیفرنیا است و یکی از پاک‌ترین جوها را در تمام کره خاکی به خود اختصاص داده است. وجود بیابانی وسیع در کنار صخره‌هایی سنگی، منظره‌ای تماشایی را پدید آورده‌است. دره مرگ مکانی بسیار ایده‌آل برای رصد آسمان و ستاره های دور دست است.

درّه مرگ

فرنیس کریک در دره مرگ رکورد گرم ترین دمای قابل اعتماد ثبت‌شده بر روی زمین را با ثبت دمای ۵۶٬۷ درجهٔ سانتی‌گراد در هوا در تاریخ ۱۰ ژوئیه سال ۱۹۱۳ و دمای ۹۳٫۹ درجه سانتی‌گراد روی سطح زمین به تاریخ ۱۵ ژوئیه ۱۹۷۲ داراست.گرمای هوا در «دره مرگ»، در روز ۱۵ اوت ۲۰۲۰ (۲۶ مرداد ۱۳۹۹) به ۱۳۰ درجه فارنهایت (۵۴٫۴ درجه سلسیوس) رسید که بالاترین درجه ثبت شده گرما در روی کره زمین در مدت یکصد سال گذشته‌ می باشد.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی مخوف‌ترین جاهای دیدنی فرانسه

پارک ژوراسیک یونیورسال استودیوز هالیوود

یکی دیگر از جاهای دیدنی کالیفرنیا، پارک ژوراسیک یونیورسال استودیوز هالیوود، از نخستین پارک‌های هیجان‌انگیز در استودیو جهانی هالیووود است که با هدف جذابیت بیشتر پارک به واسطه استفاده از دایناسورهای ترسناک در سال ۱۹۹۶ افتتاح شد.

پارک ژوراسیک یونیورسال استودیوز هالیوود

این پارک به جهت قرار گرفتن در فیلم‌های مختلف توانست خود را به یکی از پارک‌های نام آور دنیا تبدیل کند.

سخن پایانی

شما دراین مقاله با جاذبه های کالیفرنیا آشنا شدید.همچنین از جاهای دیدنی آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

ایالات متحده آمریکا به ایرانیان اجازه مهاجرت می دهد؟

همانطور که می دانید برای اخذ اقامت امریکا باید گرین کارت امریکا را دریافت کنید . این کار را میتوانید با گرفتن ویزای مهاجرتی مثل ویزای خانوادگی یا داشتن اقوام و خویشاوندان انجام دهید . اکثر مهاجران ایرانی برای دریافت اقامت آمریکا از راه مشاغل و یا سرمایه گذاری و یا ویزای تحصیلی(که بعدا به ویزای کاری و اشتغال تبدیل می کنند) اقدام می کنند.

ایرانی ها می توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند؟

بله . در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۶۰۰ مهاجر ایرانی در آمریکا اقامت دائم خود را اخذ کردند. ۳۸ درصد انان از طریق اشتغال و ۳۲ درصد انان از طریق پناهندگی اقدام کرده بودند.

پیشنهاد ما به شما

نگاهی به هزینه زندگی در استان‌های مختلف کانادا

کانادا، کشوری وسیع و متنوع از نظر فرهنگی و جغرافیایی، دارای تفاوت‌های قابل توجهی در …

دیدگاهتان را بنویسید