کشور کویت

معرفی و بررسی جاذبه های اصلی کشور کویت + عکس

یک کشور بیابانی مانند خیلی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که دارای مساحت کوچکی است. سال ها پیش یک شیخ عرب به یک انبار جهت ذخیره آذوقه در این سرزمین احداث نمود. با اسکان افراد و بیش تر شدن ساکنین در این منطقه، به مروراین انبار آذوقه به یک شهر تبدیل شد.پایتخت این کشور شهر کویت می باشد و مرکز تمام فعالیت های اقتصادی، تجاری و فرهنگی است. تمام دنیا می دانند که کویتی ها میانه بسیار خوبی با تکنولوژی دارند و همیشه در استفاده از تکنولوژی های جدید پیش قدم هستند. کشور کویت 5 استان و چندین بندر تجاری مهم دارد. اکنون که کمی با این کشور آشنا شده اید نوبت آشنایی با مکان های گردشگری آن می باشد.


فهرست مطالب


معرفی مکان های دیدنی کویت

بازار 360 Mall

این مرکز خرید واقع در الزهره که منطقه ای از کویت است، یک مکان لوکس برای خرید است. این مرکز خرید 360 درجه سومین مرکز بزرگ در کویت است. معماری بازار دارای نمای فرهنگ خاورمیانه است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مکان های دیدنی و توریستی قطر را بخوانید.

بازار 360 Mall

باغ خورشیدی یک زیبایی منحصر به فرد از 360 Mall است که دارای حدود 21000 گیاه است که در یک دیوار عمودی رشد می کنند و هدف آن بهبود هوا و نقش بیولوژیکی و به عنوان فیلتر است. علاوه بر خرید هر چیزی، شما می توانید بهترین تجربه ناهار خوری و همچنین دنیای سرگرمی با جاذبه های مختلف را اینجا تجربه کنید.

برج های کویت

یک کشور مدرن مانند کویت مملو از برج های دیدنی است که در معماری و طراحی در میان برج های جهان مشهور می باشد. در کنار سواحل خلیج فارس سه برج مرتفع در کنار هم قرار دارند. سه برج که نماد انسان و تکنولوژی هستند و به دست معمار دانمارکی طراحی گشته است.

برج های کویت

باغ وحش کویت

یک باغ وحش دیدنی و جذاب با انواع گونه های حیوانی است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی آنتالیا را بخوانید. گونه های پرنده های نادر و حیوانات درنده نیز در قسمت های مختلف این باغ وحش وجود دارد. باغ وحش با هدف ایجاد یک محیط مناسب جهت آشنا شدن کودکان با حیوانات و آموزش نگهداری آن ها به وجود آمده است.

باغ وحش کویت

خانه آینه ( آینه خانه کویت )

گفته می شود خانه آینه تنها خانه ای است که کاملا با آینه ساخته شده است. کار شیشه ای در اشکال و رنگ های مختلف، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. همیشه می توان لذت بردن از خانه آینه . با توجه به زیبایی فوق العاده آن، در بسیاری از برنامه های محلی و بین المللی از جمله بسیاری از کشورها مانند چین، اروپا، امریکا و خاورمیانه و همچنین بسیاری از مجلات در مورد جذابیت و معماری آن معرفی آن منتشر شده است. توصیه می شود قبل از بازدید از خانه یک رزرو قبلی داشته باشید و زنان با کفش پاشنه بلند به علت کف شکننده مجاز به بازدید نیستند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی جاهای دیدنی کشور الجزایر + آشنایی با جاذبه های گردشگری شگفت انگیز الجزایر در شمال افریقا

پارک Aqua

یکی از مشهور ترین پارک ها و مکان های دیدنی پارک Aqua می باشد. اولین پارک آبی خلیج فارس که در خیابان خلیج فارس واقع شده است. پارک در نزدیکی برج های کویت قرار دارد و دارای بیش از 60000 متر مربع وسعت است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای سفر به قرقیزستان را بخوانید.این پارک محل خوبی برای یک تفریح خانوادگی به حساب می آید و استخرهایی برای شنا و غواصی کودکان و بزرگسالان دارد.

پارک Aqua

 سرزمین Magic Planet کویت

سرزمین سحر و جادو کویت محل سرگرمی بزرگی است. این بهترین مکان برای سرگرمی و گردشگری در کویت است.شما می توانید خود را در دنیای دیجیتال سرگرم کنید. یک مکان برای اسکی در محیط نیز وجود دارد. افرادی که دوستدار ماجراجویی هستند می توانند مسیر پمپ آدرنالین را نیز دنبال کنند. بچه هایی که دوست دارند در آب بازی کنند، تقریبا همه چیز در سیاره جادویی کویت برای سرگرمی برای همه گروه های سنی وجود دارد.

مرکز فرهنگی آمریکا

یک مکان دیدنی که مجموعه ای است از آثار هنری از فرهنگ های مختلف که در این مکان جمع آوری شده اند. اصلی ترین جاذبه این مکان بیمارستان های آمریکایی است که به روشی خاص بنا شده اند. در اصل این منطقه درقدیم یک بیمارستان بوده است که خدمات زیادی را به افراد ارائه می داده است.

مرکز فرهنگی آمریکا

این مرکز بنایی رو به دریا که دارای معماری جذاب بوده است و  حالا تغییر کاربری داده و تبدیل به چند موزه آثار باستانی و مدرن، سالن تئاتر و کتابخانه شده است .

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با کشور بوروندی و اقتصاد آن + معرفی جاذبه های طبیعی فوق العاده کشور آفریقایی بوروندی

موزه طارق رجب

یک کلکسیون شخصی است که متعلق به طارق، نخستین وزیر فرهنگ کویت می باشد. یک کلکسیون ارزشمند از سی هزار شی تاریخی که در آن بین نمایشگاهی حیرت انگیز از آثار هنری اسلامی در 250 سال گذشته را در برگرفته و کل جهان اسلام جمع آوری شده است. برای جمع آوری این کلکسیون تقریبا50 سال زمان صرف شده است

کاخ سیف

از دیگر مکان های گردشگری کویت کاخ سیف است که مربوط به خانواده سلطنتی می باشد و دارای سقف‌ های طلاکاری شده و کاشی‌ کاری زیبا و هنرمندانه‌ ای می باشد که در کل جهان معروف می باشد.

روستای Failaka

این روستای قدیمی دارای خانه ‌های قدیمی در جزیره Failaka واقع شده است. زندگی به شیوه کویتی ‌ها در بین اسب‌ ها و شترسواری ، از کارهای بسیار جذاب در این روستا می باشد. یک موزه و سازه خیلی قدیمی نیز در اینجا قرار دارد.

روستای Failaka در کویت

جزیره سبز

جزیره سبز از جمله مکان های گردشگری کویت می باشد که تماشای این حجم از زیبایی و سبزی در کویت مثل یک معجزه‌ محسوب می شود.

جزیره سبز کویت

هر چند جزیره سبز  یک جزیره مصنوعی می باشد ولی در اصل یک مکان ایده‌آل جهت گردش و تفریح به حساب می آید. استخری عمیق و بزرگ، سالن تئاتر، برج توریستی، قلعه های کوچک و آبشاری جذاب از مکان های گردشگری است که در جزیره وجود دارد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با کشور کویت آشنا شدید.همچنین از جاذبه ها و مکان های دیدنی آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی برترین جاذبه های گردشگری میامی آمریکا

سوالات متداول

زبان رسمی مردم کشور کویت چیست ؟

زبان رسمی مردم این کشور عربی است. و از سایر زبان های غیر رسمی می توان به زبان انگلیسی، هندو و اردو اشاره کرد.

دین در کشور کویت چگونه است ؟

85 درصد مردم کویت مسلمان هستند و اسلام دین رسمی این کشور است.

پیشنهاد ما به شما

راهنمای اخذ ویزای کانادا در سال 2024

تب مهاجرت به کانادا در سال 2024 هم مثل سال‌های گذشته بالاست. متاسفانه پروسه اخذ این ویزا خصوصا …

دیدگاهتان را بنویسید