قطر

آشنایی با کشور قطر + معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و توریستی قطر

گردشگران زیادی از تمام کشورهای دنیا برای بازدید از جاهای دیدنی قطر به این کشور سفر می‌کنند. کشور قطر یکی از کشورهای غرب آسیا در خاورمیانه است که مجلل‌ترن و مدرن‌ترین سبک زندگی را در آن می‌توانید ببینید.تعداد جاهای دیدنی قطر بسیار زیاد و متنوع است و اگر قصد سفر به این کشور را داشته باشید، سفر شگفت‌انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.در ادامه برای آشنایی با کشور قطر، تعدای از جاذبه‎‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.


فهرست مطالب


آشنایی با کشور قطر

شما بهترین سرگرمی‌ها را از فعالیت‌های ماجراجویانه گرفته تا بهترین ورزش‌ها، می‌توانید در کشور قطر پیدا کنید.درحقیقت قطر به داشتن لوکس‌ترین امکانات ورزش‌های آبی، هنر و تعداد بسیار زیاد جاهای دینی قطر شهرت دارد. در یک نگاه قطر دارای ویژگی‌های زیر است:

  • پایتخت: دوحه
  • زبان رسمی: عربی
  • واحد پول: ریال

ضمنا بهتر است بدانید که قطر در زمره کشورهای امن دنیا قرار دارد و جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا به‌حساب می‌آید.

زبان رسمی کشور قطر

زبان رسمی این کشور عربی است از انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 493، 11 کیلومتر مربع است. قطر دارای ذخایر گستردهٔ نفتی و گازی است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی آنتالیا را بخوانید. مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست.

جغرافیای قطر

شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده است.خاک این کشور، مسطح بوده، و از یک صحرای خشک تشکیل شده است. شهرهای قطر عبارت اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان.قطر شبیه جزیره ی کم ارتفاع و لم یزرعی واقع در خلیج فارس است .

جغرافیای قطر

شهر جدیدی به نام لوسیل و شهرکی جزیره ای به نام مروارید قطر نیز در این کشور در دست ساخت است. قطر در تابستان داغ ولی در زمستان معتدل تر است . میانگین بارندگی بین 50 تا 75 میلی متر است. دیدنی های قطر دیدنی های قطر شهرهای مهم:الریانی, الواکره, ام سعید مساحت:11,437کیلومتر مربع خط ساحلی:563کیلومتر مختصات جغرافیایی:25 درجه و 30 دقیقه شمالی و51 درجه و 15 دقیقه شرقی.

فرودگاه قطر کجاست؟

فرودگاه بین‌المللی حمد که نام دیگر آن فرودگاه دوحه است، در شهردوحه، پایتخت قطر واقع شده‌است.این فرودگاه یکی از بهترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های جهان است که امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی برای سرگرم کردن گردشگران دارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای سفر به قرقیزستان را بخوانید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی دیدنی های کیپ تاون، شهر مادر آفریقای جنوبی + بررسی موقعیت جغرافیایی شهر کیپ تاون

معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی کشور قطر

قطر برای گردشگرانی که به زیبایی و هنر علاقه دارند مکانی مناسب است. قطر زیبایی های متعددی برای گردشگران دارد اما به دلیل محدودیت زمان سفر گردشگران به قطر ما خواندن این راهنما را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید در کمترین زمان به تمام نقاط دیدنی قطر بروید.

برج های برزان دوحه از مکانهای دیدنی قطر

برج های برزان نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر از معماری بی نظیری برخوردار می باشد. طراحی این برج ها به گونه ای می باشد که برای مشاهده زیبایی آن بهتر است به نوک برج بروید و در آن جا از زیبایی فوق العاده ای بهره مند شوید.

برج های برزان دوحه از مکانهای دیدنی قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر از جاذبه های گردشگری قطر

موزه هنرهای اسلامی که در میان آب های شفاف و ساکن قرار دار یکی دیگر از جاذبه های قطر می باشد. برای اینکه این موزه را مشاهده کنید باید از یک پل که در آب ها ساخته شده است عبور کنید که در این بین در زیبایی این موزه غرق خواهید شد.

موزه هنرهای اسلامی

نمای این ساختمان سفید رنگ و به صورت مکعبی است که زاویه های تیزی دارد. این مکعب در زیر نور آفتاب به زیبایی می درخشد و محیطی زیبا را فراهم می آورد. معماری داخل این بنا بر خلاف نمای ساده آن بسیار پیچیده می باشد.

موزه ملی قطر – نگاهی اجمالی به تاریخ قطر در سه بخش

موزه دیگری که فقط از آب کورنیش در دوحه ساخته شده است، موزه ملی قطر است. این موزه که با منظره‌ای باورنکردنی از خلیج ساخته شده، تاریخ قطر را در سه بخش نشان می‌دهد: آغاز، زندگی کنونی و تاریخ مدرن.یکی از بهترین مکان های دیدنی دوحه در نزدیکی فرودگاه است و بازدیدکنندگانی که به اینجا می‌آیند می‌توانند روزهای آغازین، زندگی در قطر و تاریخ مدرن این کشور را ببینند که علاقه آنها را به این سرمزین چندبرابر می‌کند. قسمت هیجان‌انگیز موزه این است که فرش مروارید بارودا را به همراه بسیاری از جاذبه‌های دیگر قطر به نمایش می‌گذارد.

در مجموع ۱۱ گالری، کافه، رستوران و یک پارک وجود دارد که به جاذبه‌ها، آینده و امکانات موزه می‌افزاید. معماری این اثر تاریخی، موزه ملی قطر را به یک جاذبه و نشانه نمادین تبدیل کرده است. این موزه توسط معمار مشهور ژان نوول و به‌شکل یک گل رز طراحی شده که در فرهنگ عربی اهمیت زیادی دارد.

متحف- پناهگاهی برای هنر مدرن

موزه متحف هنر مدرن قطر که ریشه در شهر آموزشی دوحه و یک موزه عربی برای هنر مدرن دارد، بیش از ۹۰۰۰ اثر هنری را در خود جای داده که در یک بازه زمانی ۲۵ ساله جمع‌آوری شده‌اند. البته برای کسب طالاعات بیشتر میتوانید مقاله زیباترین شهرها و روستاهای توریستی تایلند رابخوانید. در حال حاضر نکته جالب در مورد موزه این است که بازدید رایگان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و در مورد هر قطعه خاص، اطلاعات کاملی دارد. در عین حال سرویس رفت و آمد رایگان را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. به همین دلیل، اینجا مکانی برای بازدید هنردوستان است.

خانه رادوانی – بهترین آثار تاریخی قطر را ببینید

خانه رادوانی که در سال ۱۹۲۰ ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های تاریخ قطر است، متعلق به آکی اکبر رادوانی و خانواده‌اش بود که حدود ۷۰ سال مالکیت این خانه را داشتند. امروزه این خانه به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی برای بازدید در قطر است و بازدیدکنندگان از آثار شگفت‌انگیز این خانه دیدن می‌کنند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی مشهورترین جاهای فوق العاده دیدنی توریستی کانادا + آشنایی با دیدنی های کانادا "کشوری با طبیعتی رنگین"

در واقع، همانطور که تاریخ نشان می‌دهد، خانواده رادوانی در سال ۱۹۷۱ از خانه نقل مکان کردند و پس از آن خانه ویران شد. در سال ۲۰۰۷، یک بررسی باستان شناسی انجام و خانه بازسازی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.بازدیدکنندگان می‌توانند آشپزخانه، حیاط، اتاق نشیمن و سایر قسمت‌های خانه را ببینند تا درخشش واقعی تاریخی قطر را تجربه کنند.

بازار قدیمی سوق

در مرکز شهر مدرن دوحه، بازاری سنتی قرار دارد که بازتاب دهنده فرهنگ و سنت این مردم بوده و نام آن سوق واقف است که در عربی به معنی بازار ایستاده معنی می دهد.

بازار قدیمی سوق واقف در قطر از دیدنی های قطر

این بازار قدیمی حدود 250 سال پیشینه داشته و مانند بسیاری از دیگر بازارهای قدیمی و سنتی خاورمیانه دارای راسته های متعدد و پیچ در پیچی است که در آن انواع مغازه ها به فروش اجناس خود مشغول بوده و همچنین تعداد زیادی رستوران مختلف در این بازار وجود دارد که غذاهای بین المللی را ارائه می کنند. در این بازار شما می توانید رستوران ایتالیایی، یمنی، سوریه ای؛ تایلندی و … را پیدا کنید.

پناهگاه و پارک حیات وحش الماهای قطر

غزال عربی به عنوان سمبل و نماد کشور قطر شناخته شده و تنها محلی که شما شانس دیدن این حیوان را در آن دارید، پناهگاه حیات وحش الماها است.

شما در این محل شانس دیدن تعدادی از گونه های جانوری منحصر به فرد که در معرض خطر انقراض هستند مانند غزال عربی، نوعی بزکوهی و آهو را خواهید داشت. از دیگر نکات جالب توجه درباره این پناهگاه و پارک حیات وحش این است که جانورشناسان در این محل برای نخستین بار در بین تمامی کشورهای منطقه توانستند غزال عربی را به صورت مصنوعی و در اسارت تکثیر کنند.در این منطقه بیابانی یک اقامت گاه بسیار مدرن و زیبا نیاز وجود دارد که شما با اقامت در آن می توانید تجربه ای متفاوت از حضور در قلب کویر را داشته باشید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با تفریحات دبی، گردشی در سرزمین عجایب خاورمیانه

قلعه الزباره – قلعه‌ای که به قرن ۱۷ تا ۱۸ بازمی‌گردد

یکی دیگر از جاهای دیدنی قطر که به دلیل اهمیت تاریخی و بنای معماری قدیمی‌اش مشهور است، قلعه الزباره است که منشا دقیق هنوز ناشناخته مانده و بسیاری معتقدند که ساخت این قلعه به قرن هفدهم تا هجدهم برمی‌گردد. در واقع، الزباره به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته می‌شود.

قلعه الزباره

همان‌طور که تاریخ می‌گوید، این قلعه در سال ۱۸۱۱ ویران و در سال ۱۹۸۳ توسط شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی بازسازی شد. هدف از بازسازی قلعه محافظت از منطقه ساحلی بود. این قلعه تا سال ۱۹۸۶ به‌عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌شد و دوباره متروک شد.

با این حال، امروزه، الزباره به دلیل به تصویر کشیدن معماری سنتی کشور، اهمیت زیادی دارد. این مکان با ساختار سقف، دیوارهای منحنی، ترکیبی از گوشه‌های گرد و برج‌های مربع شکل، نمونه کاملی از تکنیک‌های معماری قدیمی است و مسافران و کاوشگران تاریخی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

سوق شاهین

سوق شاهین یکی از مکان‌های جذاب قطر است که می‌توانید برای کشف مناظر تاریخی اعراب از آن دیدن کنید. اکنون آنچه این جاذبه گردشگری را به یکی از بهترین بهترین جاهای دیدنی قطر برای کشف میراث این کشور تبدیل می‌کند، تأثیر شاهین در فرهنگ عربی است. شاهین‌ها از دیرباز همواره بخش مهمی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی از بخش‌های آسیا و اروپا بوده‌اند.

سوق شاهین

اینجا در سوق شاهین می‌توانید از نزدیک با این موجودات باشکوه روبرو شوید. نمایشگاه‌هایی وجود دارد که پرندگان در ایوان در حال استراحت هستند. لوازم جانبی، غذا و دیگر لوازم ضروری برای شاهین‌ها در سوق مهیاست. به این پرندگان بسیار احترام گذاشته می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که حضور شما هیچ آسیبی به آنها وارد نمی‌کند.

قلعه زکریت

قلعه زکریت، یکی از مکان های دیدنی قطر است که شما را به دیدن این شاهکار دعوت می‌کند و به دلیل تاریخی بودن اهمیت زیادی دارد، اما چیزی جز باقی مانده از گذشته‌ای نیست که در زمان مقرر تحول عظیمی را پشت سر گذاشته است. این قلعه ساختاری مربع شکل دارد.

قلعه زکریت در قطر

قلعه زکریت که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد، بهترین جاذبه‌ای است که در آن می‌توانید سکونتگاه قدیمی را ببینید و هنر طراحی و ساخت را درک کنید.در فاصله نه چندان دور، ساحلی وجود دارد که می‌توانید در تعطیلات خود به قطر، از آن دیدن کنید. از نقاط برجسته این مکان، می‌توان به شبه جزیره زکریت و سنگ چتر اشاره کرد که به دلیل فرم منحصربه‌فرد قارچ معروف است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با جاذبه های گردشگری گرجستان و شهرهای دیدنی آن

گشت دریایی با قایق های سنتی و دیدنی منطقه کورنیش قطر زیبا

ممکن است شما در سفر خود به دوحه به هر دلیلی قادر به دیدن آثار این شهر یا انجام دادن برخی تفریحات نباشید اما توصیه اکید ما به شما در هنگام سفر به شهر دوحه این است که فرصت سوار شدن به قایق های سنتی موسوم به جهاز دریایی یا داو «Dhow» را از دست ندهید.

گشت دریایی با قایق های سنتی و دیدنی منطقه کورنیش قطر زیبا

شما با کمک این قایق های سنتی بادبانی می توانید در منطقه کورنیش گشتی زده و چشم انداز زیبای شهر دوحه به همراه آسمان خراش ها و سبک معماری ویژه آن را تماشا کنید. شما همچنین می توانید در سواحل منطقه کورنیش نیز قدم زده و منظره زیبای خلیج فارس و طلوع و غروب خورشید در آن را تماشا کنید.

ساحل التخیرا قطر

ساحلی با طول تقریبی 10 کیلومتر و این یعنی فرصت های بیشمار تفریحات ساحلی! بیشتر ساحل پوشیده از شن های سابخاست که مثل شن های روان اند و با رطوبت امواج دریا به شکل جالبی در می آیند. این ساحل یکی از جاذب های دیدنی دوحه است و در آن چشم اندازهایی از صخره ها،پرندگان و بیابان ها در انتظارتان است.

مسجد کاتارا، دوحه از جاذبه های دیدنی و گردشگری قطر

مسجد Katara ممکن است از لحاظ اندازه یک مسجد خیلی بزرگ نباشد، اما کاشی های رنگی، طراحی و الگو آن منحصر به فرد است. این کاشی ها باقی مانده از معماران ایرانی در منطقه خلیج فارس اند که عمدتا کاشی کارها شیعه بوده اند.

مسجد کاتارا در قطر

با مسجد کاتارا، تاریخ مشهور مساجد چهارگانه Waqif Souq کمی پوشانده شده است. مسافرانی که به قطر می آیند از این مسجد بازدید می کنند که با توجه به رنگ های متناسب با آن ، سنت های عربی، فارسی و آفریقایی را نمادین می کند.

مسجد طلایی دوحه از جاهای تماشایی قطر

ثروت کشورهای عربی خلیج فارس برای همه شناخته شده است و این امر مسافران را جذب می کند که حداقل یک سفر به این کشورها داشته باشند. قطر یکی از این کشورهای ثروتمند است، با توجه به سرانه کشور ، مسجد طلایی برای مردم عرب بسیار تعجب انگیز نیست. اما گردشگران باید از این مسجد طلایی دیدن کنند تا این مناره سنتی مسجد را تماشا کنند. این یک مسجد کاشی کاری طلایی با ظرافت داخلی است.

بنای قاسم درویش فخرالدین اسلامی

این مکان در پایین شهر دوحه واقع شده است. این ساختار جدید به شکل مارپیچی است که واقعا توسط گردشگران تحسین خواهد شد. اگر کسی در شب به تماشای برج مارپیچی بپردازد مطمئنا آن را برای همیشه به یاد می آورد. این بنا ساده اما خیره کننده است برج برای چند هدف برای اعمال اسلامی استفاده می شود.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با شهر مارسی فرانسه + معرفی جاهای دیدنی و گردشگری مارسی فرانسه

استادیوم شهر لوسیل

با نزدیک‌تر شدن به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، استادیوم‌ها بهترین جایی هستند که می‌توانید از آنها دیدن کنید. استادیوم شهر لوسیل یکی از بهترین استادیوم‌های فوتبال است که برای میزبانی این تورنمنت وسیع ساخته شده است.

استادیوم شهر لوسیل در قطر

معماری این استادیوم جاذبه اصلی گردشگری است. شما می‌توانید از این استادیوم دیدن کنید. نقوش و آثار هنری، هر گوشه‌ای از این بنای جذاب را تقویت می‌کند. با طراحی خلاقانه و ایده ساخت این استادیوم پیشرفته آشنا شوید. این ورزشگاه به گونه‌ای طراحی شده که در آینده، استادیوم لوسیل به محل اقامت بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر تبدیل خواهد شد.این استادیوم به‌خودی‌خود یک شگفتی محسوب می‌شود. با مراقبت صحیح از محیط زیست، حس کامل توسعه پایدار وجود دارد. این جاذبه جذاب در قطر به‌طور حتم یک شگفتی ساخته دست بشر است که باید قدردان آن بود. این مکان محل اختتامیه مراسم فیفا ۲۰۲۲ خواهد بود.

 مرکز شهر مشیرب دوحه

مرکز شهر مشیرب دوحه به‌عنوان شهر هوشمند قطر شناخته می‌شود، چون با طراح و زیرساختی فوق‌العاده لوکس طراحی شده است. با تکنولوژی پیشرفته، هر گونه آسایش و تفریحی را که برای اقامت در قطر لازم است، می‌توان در آن پیدا کرد.

مرکز شهر مشیرب دوحه

تاریخ نشان می‌دهد که مشیرب زمانی سرزمینی سنتی و مشرف به افق وسیع دوحه و صحراها بوده است. اما امروزه، این یک گوشه کلان شهر است که فضای مسکونی را به بسیاری از ساکنان شهر ارائه می‌دهد.گردشگران می‌توانند بهترین تعطیلات را با تحسین تاریخ و میراث غنی بگذرانند. همچنین، مسجد اولین مرکز مذهبی ساخته شده در مرکز شهر است. موزه‌ها و گالری‌ها، مراکز خرید و هر جاذبه گردشگری سرگرم کننده‌ای را در این منطقه پیدا خواهید کرد. از سوق واقف تا مسجد جمعه یا مسجد مشیرب و موزه اوهام مکان‌هایی هستند که نمی‌توانید در این بازدید از آنها غافل شوید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با جاهای دیدنی و گردشگری قطر آشنا شدید.همچنین از مشخصات و موقعیت های کشور قطر آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط کا جواب داده شود.

سوالات متداول

معروف ترین جاهای دیدنی قطر کدامند؟

از معروف ترین جاهای دیدنی قطر می توان به موزه‌های مشیرب، جزیره موز و خانه رادوانی اشاره کرد. همچنین سایر جاهای دیدنی قطر در ادامه مطلب معرفی شده اند.

مروارید قطر کجاست؟

مروارید قطر، جزیره‌ای مصنوعی به بزرگی بیش از چهار کیلومتر مربع است که به‌عنوان تفرجگاهی به سبک مدیترانه‌ای ساخته شده است.

پیشنهاد ما به شما

نگاهی به هزینه زندگی در استان‌های مختلف کانادا

کانادا، کشوری وسیع و متنوع از نظر فرهنگی و جغرافیایی، دارای تفاوت‌های قابل توجهی در …

دیدگاهتان را بنویسید