تهران

آشنایی با بهترین شهربازی های تهران + معرفی بهترین شهربازی های تهران برای کودکان و بزرگسالان

شهربازی‌ها یکی از بهترین و مفرح‌ترین مکان‌های تفریحی در شهرها محسوب می‌شوند. این مکان‌ها با داشتن انواع دستگاه‌ها و وسایل بازی هیجان‌انگیز مخصوص سنین مختلف، محیطی شاد و خاطره‌انگیز برای کودکان و حتی بزرگسالان فراهم می‌کنند.شهربازی های سرپوشیده و روباز متعددی در تهران وجود دارد که می‌توانند یک روز به‌یادماندنی و پر از هیجان را برای کودکان و نوجوانان رقم بزنند. شهربازی پارک ارم به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های پایتخت، شهربازی ژوپیتر، شهربازی سرزمین عجایب، شهربازی ایران مال، سرزمین شگفت‌انگیز دریاچه چیتگر و شهربازی روبوکیدز از جمله بهترین شهربازی‌ها و جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا به اتفاق هم به دنیای مهیج و پر از شادی بازی‌ها سفر کنیم، با بهترین شهربازی های تهران و امکانات آن‌ها بیشتر آشنا شویم.


فهرست مطالب


معرفی شهربازی های سرپوشیده تهران

یک شهربازی سرپوشیده این امکان را به شما می‌دهد که در هر ساعت و شرایطی شانس تجربه بازی‌ها را داشته باشید و بتوانید بهترین لحظات را سپری کنید.

۱- سرزمین عجایب از شهربازی های تهران

سرزمین عجایب یکی از بزرگترین و مجهزترین شهربازی های سرپوشیده است. این شهربازی با متراژ بیش از ۸هزار مترمربع از سال ۱۳۸۲ پذیرای والدین و کودکان است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی قزوین را بخوانید. چه چیزی هیجان انگیزتر از بیش از ۱۴۰ دستگاه برای بازی کودکان؟

سرزمین عجایب از شهربازی های تهران

دستگاه‌های مختلف این مجموعه دستگاه‌های چندحرکتی، چرخشی، جایزه‌ای و … هستند تا بهترین لحظات را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کنند. اگر نگران تفریح کودک زیر ۶ سال خود هستیدُ سرزمین عجایب یکی از بهترین شهربازی های تهران برای فرندتان است تا از امکانات مختلف آن مانند سرسره، اتاق بازی، ماشین فرفره، سفر دریایی یا خلبان کوچولو استفاده کند.مطمئن باشید شما هم در اینجا از شهربازی های تهران بی‌کار نخواهید بود. امکانات و دستگاه‌های سرزمین ماجراجویان، رالی، ایرهاکی، تیراندازی با کلت، تیراندازی لیزری، مینی بولینگ، بالون سفر هوایی، چرخ‌وفلک، قطار، سفینه گردان، موتور کوبنده و ماشین کوبنده حسابی شما را مشغول می‌کنند.

 شهربازی ایران مال

پیداکردن محل مناسب برای تخلیه انرژی و هیجان کودکان و بزرگسالان کار راحتی نیست. شهربازی ایران مال دقیقا مکانی است که کودکان بزرگسالان و تمام اعضای خانواده می‌توانند در آن اوقات فراغت خوبی را بگذرانند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی یزد را بخوانید.

 شهربازی ایران مال

کافی است تفریح موردعلاقه خود را بین شهربازی های تهران انتخاب کنید و از امکانات موجود لذت ببرید. در این شهربازی امکان تماشای فیلم هم فراهم است و می‌توانید تولد و مراسم کودک عزیز خود را در سالن‌های مخصوص این شهربازی برگزار کنید. تصور کنید این دعوت برای کودک و مهمانان او چقدر می‌تواند هیجان انگیز باشد.امکانات مختلف مانند پیست قایق‌های ضربه‌ای، پرنده هوایی و بازی‌های لیزری فقط بخشی از خدمات و امکانات این مجموعه از شهربازی های تهران هستند. یکی از مواردی که باعث می‌شود شهربازی ایران مال امتیاز زیادی از طرف مراجعان به‌دست‌آورد، رعایت استانداردهای بین‌المللی است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی جاذبه های دیدنی گیلان + آشنایی با دیدنی های گیلان "بهشت گردشگران ایران"

شهربازی امیر

امیر از شهربازی های تهران مساحت بیش از ۳۰۰۰ مترمربع دارد و دو طبقه است که می‌توانید با ۱۵۰ بازی مختلف حسابی سرتان را گرم کنید. اگر نمی‌دانید چه دستگاهی برای سن شما یا کودکتان مناسب است، شهربازی امیر دستگاه‌های مختلفی را فراهم کرده تا بزرگ و کوچک این شهر بازی را انتخاب کنند.

شهربازی اندیشه

یکی دیگر از شهربازی های سرپوشیده تهران که اوقات لذت بخشی را برای کودکان و خردسالان فراهم می‌کند، شهربازی اندیشه است.دستگاه‌های مختلف و طراحی محیط این شهر بازی با رنگ‌های شاد اوقات خوبی را برای بچه‌ها فراهم می‌کند. با خیال راحت فرزندتان را به این شهربازی ببرید و او را با دستگاه‌های مختلف تنها بگذارید.

شهربازی تهران مال

مجموعه تهران مال از شهربازی های تهران یکی از شهربازی های سرپوشیده تهران در منطقه غرب است. این شهربازی جزو مجهزترین و بزرگترین‌هاست که در فضای ۷۰۰۰مترمربعی دستگاه‌های مختلفی را برای کودکان و خردسالان دارد.امکانات مختلف و دستگاه‌های متفاوت این جا از شهربازی های تهران با رنگ‌آمیزی شاد علاوه‌بر کودکان برای بزرگسالان هم جذاب است و از دیدن آن لذت می‌برند. اگر دنبال دستگاه‌های مدرن و محیط جذاب برای سپری اوقات‌فراغت فرزند عزیزتان هستید، شهر بازی تهران مال را انتخاب کنید.

شهربازی قلعه سحرآمیز

اگر بخواهیم یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین شهربازی های تهران را معرفی کنیم، بدون شک اسم شهربازی قلعه سحرآمیز بین آن‌ها خواهد بود.این شهربازی دارای بیش از ۱۳۰ بازی موضوعی، فکری، هیجانی و واقعیت مجازی است تا لحظات خوشی را برای شما فراهم کند. پیشنهاد می‌کنم حتماً سینما سه بعدی آن را امتحان کنید.

شهربازی های تهران  قلعه سحرآمیز

 شهربازی شهر خورشید

شهربازی شهر خورشید یکی از بهترین شهربازی های تهران برای گروه سنی کودکان و نوجوانان است تا اوقات فراغت خود را سپری کنند و از بودن در این محل خوشحال باشند.طراحی و دکوراسیون دستگاه‌های این شهربازی نزدیک به استانداردهای اروپاست و تمام موارد ایمنی در آنها را رعایت شده‌است.تنوع بیش از ۶۰ نوع دستگاه در این جا از شهربازی های تهران که امکان بازی برای کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کند یکی دیگر از امکانات شهربازی شهر خورشید است. همچنین جوایزی که این شهربازی برای مشتریان کوچک خود در نظر گرفته آن‌ها را خوشحال‌تر هم می‌کند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
دره شیرز کجاست؟ + معرفی جاهای دیدنی نزدیک به دره شیرز

معرفی شهربازی های روباز تهران

خوبی شهربازی‌های روباز این است که در روزهایی با هوای خوش و آسمان آبی می‌توانید با خیال راحت تفریح کنید و کنارش از هوای خوب لذت ببرید.

شهربازی ارم

فرقی نمی‌کند چه سنی دارید، به‌هرحال پارک ارم یکی از بهترین شهربازی های تهران است. شهربازی ارم دقیقا در پارک ارم قرار گرفته است. از نظر مساحت شهربازی ارم خیلی بزرگ است و دریاچه ۸ هکتاری تنها بخشی از تفریحات آن به حساب می‌آید.اگر به قایقرانی و ماهیگیری علاقه دارید، تفریحات این دریاچه دقیقا برای شما ساخته شده‌اند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جاهای دیدنی تبریز  را بخوانید. نگران احساس گرسنگی بعد از تفریح در این شهربازی نباشید، چون رستوران‌ها و فست‌فودهای مختلف غذاهای لذیذی را برای شما تهیه می‌کنند.

 شهربازی ارم از شهربازی های تهران

به جز موارد بالا در این مرکز از شهربازی های تهران موزه پول، لونا پارک، سالن بولینگ، استخر، فضای سبز و جنگلی و باغ وحش تفریح‌های دیگر شهربازی ارم هستند که لحظات خوشی را برای شما و اعضای خانواده‌تان فراهم می‌کنند. دستگاه‌های مختلف این شهربازی عبارت هستند از ستاره گردان، سقوط آزاد و چند دستگاه دیگر که شرایط استفاده آنها برای بزرگسالان و کودکان فراهم است.

 شهربازی بسیج از بهترین شهربازی های تهران

یکی دیگر از بهترین شهربازی های تهران همین شهربازی بسیج است که با مساحت بیش از ۳۰۰۰مترمربع امکانات مختلفی را برای گردشگران فراهم می‌کند. اگر تجربه رفتن به شهربازی را دارید، می‌دانید فضای سبز آن چه تأثیر مثبتی رو حس‌وحال خوب افراد دارد.

درخت‌های زیبای شهربازی بسیج از شهربازی های تهران شما را هم هیجان‌زده خواهند کرد. حسی که دقیقا یادآور کارتون‌های دوران کودکی است. چرخ‌و‌فلک بزرگ که بین درخت‌های چنارونارون قرار گرفته است، به یک‌بار امتحان می‌ارزد. البته لذت تماشای این شهربازی زیبا از ارتفاع بالا نصیب آن‌هایی می‌شود که ترس از ارتفاع ندارند و سوار چرخ‌وفلک غول‌پیکر آن می‌شوند.

 شهربازی بسیج

دستگاه‌های مختلف گردش فضایی، قالیچه پرنده، کشتی صبا، آبشار، تاب، چرخ‌وفلک، ترن هوایی، سورتمه، سفینه، رودخانه وحشی و رنجر لحظاتی را فراهم می‌کنند که همه مراجعان به شهربازی بسیج با هر رده سنی از امکانات آن لذت ببرند.اگر دوست دارید بیشترین استفاده را از محیط زیبای این مجموعه از شهربازی های تهران داشته باشید، بهتر است فاصله غروب تا شب را انتخاب کنید.دریاچه مصنوعی شهربازی بسیج با ۷۰۰۰مترمربع مساحت به زیبایی بیشتر این مجموعه اضافه کرده ‌است. از طرفی این محیط سفره‌خانه سنتی و بوفه‌های متعددی دارد که کنار تفریح به فکر شکمتان هم باشید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
شهر لاهیجان کجاست؟ + معرفی جاهای دیدنی لاهیجان، معروف به عروس شهرهای استان گیلان

 شهربازی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر از شهربازی های تهران و امکانات اطراف آن از جمله جاهای تفریحی تهران است. اگر به نظر شما معیار انتخاب بهترین شهربازی به امکانات آن بستگی دارد، پس بدون ‌شک شهربازی دریاچه چیتگر را انتخاب کنید.شهربازی دریاچه چیتگر یا شهربازی دریاچه خلیج فارس لذت غروب تهران را برای شما چند برابر می‌کند. تنوع بالای امکانات و خدمات این شهربازی باعث می‌شود همیشه آن را به عنوان یکی از بهترین شهربازی های تهران در ذهن خود ثبت کنید.قدم‌زدن در ساحل شنی، سوارشدن به کشتی‌های تفریحی یا قایق‌سواری در دریاچه از جمله امکاناتی هستند که خانواده‌ها می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

همچنین امکانات مختلف مانند پیست پرواز در آسمان، دستگاه‌های مدرن و هیجان‌انگیز شهربازی چیتگر مانند ماشین‌های کوبنده، سافاری وحشت، کارتینگ، سیرک و امکان پیک‌نیک مواردی هستند که شما را به این محیط علاقه‌مند می‌کنند.البته امکانات شهربازی چیتگر به همین چیزها محدود نیست. به‌جز شهربازی روباز وجود شهربازی سرپوشیده محیط مناسبی برای کودکان است تا امنیت بیشتری داشته باشند و خیال والدین از این بابت راحت باشد. استفاده از دستگاه‌های استاندارد که بیشتر آنها به صورت وارداتی در این شهربازی قرار گرفته‌اند، از نظر ایمنی اطمینان بیشتری به شما می‌دهد.

 بیلینو از شهربازی های تهران

دنبال بهترین شهربازی های تهران هستید یا عجیب‌ترین آن‌ها؟ دستگاه‌های شهربازی بیلینو تجربه استفاده از تجهیزات ساختمان و راه‌سازی را برای مخاطب‌های خود با هر سنی فراهم می‌کند. بیلینو از جمله شهربازی‌های موضوعی بین شهربازی ها است که کودکان و بزرگسالان با هدف خاصی به آن مراجعه می‌کنند. دستگاه‌های این شهربازی ابعاد کوچک‌شده دستگاه‌های واقعی هستند که از نظر امنیت و ایمنی همه موارد در آن‌ها لحاظ شده است.

کودکان و بزرگسالان می‌توانند از دستگاه‌هایی مثل بیل مکانیکی یا ماشین‌های حفاری در این مرکز از شهربازی های تهران استفاده کنند. همچنین دستگاه‌ها و ماشین‌های دیگر که در پروژه‌های ساختمان سازی و راه‌سازی ستفاده می‌شوند، در این شهربازی وجود دارند. فقط یادتان باشد افراد بالای ۴ سال می‌توانند از دستگاه‌ها استفاده کنند.

شهربازی رازی

تصمیم گرفتید به یکی از بهترین شهر بازی در مرکز شهر سر بزنید؟ پس به‌نظر می‌رسد شهربازی رازی گزینه مناسبی برای شما باشد. در این جا سن فقط یک عدد است، چون دستگاه‌های موجود در آن لحظات خوشی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم می‌کند.البته انتظار فضای خیلی بزرگ را از این مجموعه نداشته باشید، چون جزو شهربازی‌های جمع‌وجور در تهران به‌حساب می‌آید. دستگاه‌های مدرن این شهربازی لحظات تفریح مناسبی را برای بچه‌ها و بزرگسالان فراهم می‌کند.

شهربازی رازی تهران

کنار شهربازی رازی از بهترین ها است و کتابخانه، بوفه، بازارچه و سالن ورزشی سرپوشیده چند منظوره هم از دیگر امکاناتی هستند که در این مجموعه قرار دارند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
هتل های 5 ستاره اصفهان

پارک پرواز

پیداکردن شهربازی مناسب برای کودکان زیر ۲ سال کار راحتی نیست. اینکه بخواهید کودکتان را در محیط جدید قرار دهید و لحظات خوبی را در ذهن او ثبت کنید، با دستگاه های موجود در شهربازی‌ها تقریبا غیرممکن است؛ اما شهربازی پارک پرواز چهار دستگاه برای کودکان زیر چهار سال دارد و دستگاه‌های مختلفی را برای کودکان زیر ۱۰ سال دارد.

راستش را بخواهید مدتی است که کودکان بازی‌های مدرن را به بازی‌های کلاسیک در شهربازی ها ترجیح می‌دهند و خرید بلیط شهربازی آن‌ها را کمتر خوشحال می‌کند؛ ولی مطمئن باشید شهربازی پارک پرواز بهترین اوقات فراغت را برای آن‌ها فراهم می‌کند.بازی‌های متنوع این مکان عبارت هستند از: چرخ‌وفلک، کشتی صبا، مری گوراند، ماشین برقی، سرسره بادی، جامپینگ بادی، آکروجت، گردونه حیوانات، هلیکوپتر، استخر توپ و قطار کودک.

بعثت از شهربازی های تهران

یکی از جاهای تفریحی تهران برای افرادی که انرژی زیادی دارند، شهربازی بعثت است. اگر به تجربه لحظات هیجان‌انگیز علاقه دارید، رفتن به شهربازی بعثت را در برنامه‌های تفریحی خود قرار دهید.شهربازی بعثت علاوه‌بر دستگاه‌های متنوع که برای بزرگسالان و کودکان قابل استفاده است؛ در محیط داخلی خود سینما هم دارد. شهربازی بعثت با مساحت ۳۸۰۰مترمربع و تجهیزات جدید لحظات به‌یادماندنی را برای شما به‌وجود می‌آورد.اگر قرار است مدت طولانی را در این شهربازی بگذرانید، نگران خوردوخوراک خود نباشید؛ چون رستوران‌ها و فست‌فودهای کاربلدی آنجا وجود دارند.

پارک ژوراسیک از

شهربازی پارک ژوراسیک یکی از جاهای دیدنی تهران است که کوچک‌وبزرگ را هیجان‌زده می‌کند. پارک ژوراسیک با مجسمه‌های متحرک دایناسورهاُ نام خود را بین بهترین شهربازی ثبت کرده‌است.ژوراسیک یکی دیگر از شهربازی‌های موضوعی تهران است که علاوه‌بر تفریح، به کودکان اطلاعاتی در مورد دایناسورها و حیات وحش می‌دهد.

بعضی از مجسمه‌ها با صداهای مختلف ظاهر طبیعی و بعضی وقت‌ها کمی ترسناک بدارند که باعث بیشتر شدن هیجان در بازدیدکنندگان می‌شود.

معرفی شهربازی های تهران برای کودکان

۱- شهربازی برج میلاد

شهر بازی برج میلاد یکی از جاهای تفریحی تهران برای کودکان است. این مجموعه با دستگاه‌های مختلف و مدرن کنار سالن بیلیارد و بولینگ می‌تواند لحظات خوشی را برای مراجعان خود رقم بزند. کافی است سوار چرخ‌وفلک شهربازی برج میلاد شوید و از منظره اطرافتان لذت ببرید.دستگاه‌هایی مثل ترن، فریزبی، مری گراند، ماداگاسکار و ماشین برقی به‌همراه بازی‌های کامپیوتری، فوتبال دستی و ایرهاکی مواردی هستند که به لذت بردن بیشتر کودکان و بزرگسالان در این مجموعه کمک می‌کنند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
در سفر به تهران گردش در بام را از دست ندهید!

۲- کیدز گاردن بام لند

کیدز گاردن بام لند یکی از مجهزترین شهر بازی های سرپوشیده تهران است تا با خیال راحت کودکتان را برای سرگرمی و تفریح به آنجا ببرید.دستگاه و تفریح‌های مختلف مثل موتور شارژی، ماشین برقی، اتاق بازی، سرسره، پل معلق، دستگاه ماجراجویی، فوتبال دستی کودکان، ایرهاکی و ترامپولین بخشی از امکانات این شهربازی هستند.

معرفی شهربازی های تهران برای بزرگسالان

شما می‌توانید برای بزرگسالان هم دنبال یک جای خوب بین شهربازی های تهران باشید و تفریحات مختلفی را تجربه کنید.

۱- رویا پارک نیاوران

تا به‌حال چیزی در مورد پارک جادویی ایران شنیده‌اید؟ بزرگسالان با دغدغه‌هایی که در طول روز پشت سر می‌گذارندُ به تفریح بیشتری نیاز دارند. رویا پارک نیاوران از پنج قسمت تشکیل شده که عبارتند از:

  • بخش سه بعدی
  • بخش آینه‌ها یا بخش بی‌نهایت
  • بخش جاذبه
  • بخش تاریک
  • بخش پرسپکتیو

این محل بهترین جا برای عکاسی‌های جذاب است تا با ایجاد خطای‌دید مخاطب‌های خود را شگفت‌زده کنید. همچنین امکانات مختلف، رستوران، کافی‌شاپ و استودیو عکاسی از جمله خدماتی هستند که در رویا پارک نیاوران وجود دارند.

۲- شهربازی چمران (بولینگ عبدو)

یکی از جاهای تفریحی تهران برای بزرگسالان مجموعه چمران از شهر بازی تهران است. البته قدیمی‌ترها اینجا را با نام بولینگ عبدو می‌شناسند. شهربازی چمران یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بزرگسالان است. این محل مساحت ۱۵۰۰مترمربع و دستگاه‌های مختلف دارد. امکانات مختلف مانند جت اسکی، غار جادویی، تیراندازی لیزری، مینی بولینگ، اتومبیل‌رانی، ترن هوایی و استخر توپ را در این مکان وجود دارند تا علاوه‌بر بزرگسالان انتخاب مناسبی برای کودکان هم باشد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با سهربازی های تهران آشنا شدید.همچنین از شهربازی محصوص کودکان و بزرگسالان آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بهترین شهربازی‌های تهران کدامند؟

شهربازی پارک ارم، شهربازی سرزمین عجایب، شهربازی شهرشادی، شهربازی ژوپیتر، شهربازی فان تایم ارگ تجریش، شهربازی سرزمین رویایی، شهربازی روبوکیدز، شهربازی بیلینو، شهربازی خورشید

تنها باغ وحش تهران کجاست؟

تنها باغ وحش تهران با انواع حیوانات بومی و غیر بومی متنوع در پارک ارم قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

خلیج نایبند

خلیج نایبند کجاست؟ + معرفی زیباترین پارک ملی دریایی ایران

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در نزدیکی عسلویه استان بوشهر، منحصر به …

دیدگاهتان را بنویسید